دانلود پاورپوینت پروژه تعمیر ونصب و نگهداری ماشین های ابزار (گیربکس اتوماتیک)
مقدمه
جعبه دنده های اتوماتیک
جعبه دنده اتوماتیک مانند جعبه دنده های استاندارد برای تطبیق قدرت موتور اتومبیل با شرایط متغیربار و جاده طراحی شده است.
جعبه دنده اتوماتیک پدال کلاج را حذف نموده و بجای داشتن کلاج های عادی ، در آن از کوپلینگ هیدرولیکی استفاده می شود.
راننده پس از آنکه با حرکت دادن دسته دنده یا فشار یک دکمه حدود سرعت مورد نظر خود را انتخاب کرد، دنده اتوماتیک، متناسب با: گاز ، با موتور و سرعت اتومبیل ، بصورت خودکار به دنده های بالا و پائین تغییر وضعیت می یابد.
اساس ساختمان
nسیستم کنترل دستی
nسیستم کنترل دریچه گاز
nسیستم کنترل گاورنر(برای تنظیم سوخت و دور موتور)
nسیستم کنترل هیدرولیکی ( ترک کنورتور)
توضیح اساس ساختمان گیربکس اتوماتیک
nغیر از پوسته گیربکس اتوماتیک ، سایر عناصر موجود در این جعبه دنده بشرح زیر می باشد:
1- یک کوپلینگ هیدرولیکی یا مبدل گشتاور برای انتقال قدرت موتور به محور انتقال.
2- چند محور و مجموعه دنده های سیاره ای برای تامین سرعت های جلو و عقب.
3- تعدادی ترمزنواری (به اصطلاح باند) و کلاچ دیسکی( یک صفحه ایی یا چند صفحه ای ).
4- سرووها و پیستونهای هیدرولیکی برای بحرکت در آوردن نوارها (باند ها) و کلاچ ها .
5- یک یا چند پمپ روغن برای تهیه فشار هیدرولیکی لازم.
فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش) |
تعداد صفحات: 54 |
حجم: 14.04 مگابایت |