دانلود پژوهش ارتباط مالیات بر ارزش افزوده و ویژگی کیفی اطلاعات حسابداری
در این پژوهش رابطه بین مالیات بر ارزش افزوده و ویژگیهای کیفی اطلاعات حسابداری آزمون شد . برای این منظور ، ارتباط بین مالیات بر ارزش افزوده با ویژگیهای مربوط بودن ( به موقع بودن ،قابلیت پیش بینی کنندگی، ارزش بازخورد ) ، قابل مقایسه بودن ( ثبات رویه ، یکنواختی) قابل اتکاء بودن ( بیطرفی ، بیان صادقانه، رجحان محتوا بر شکل ، کامل بودن ، احتیاط در اطلاعات حسابداری ) مور مطالعه قرار گرفت.
با توجه به ادبیات نظری و پژوهشهای انجام شده ، فرضیه های پژوهش جهت بررسی رابطه متغیر وابسته (مالیات بر ارزش افزوده) با متغیرهای مستقل مربوط بودن ( به موقع بودن ،قابلیت پیش بینی کنندگی، ارزش بازخورد ) ، قابل مقایسه بودن ( ثبات رویه ، یکنواختی) قابل اتکاء بودن ( بیطرفی ، بیان صادقانه، رجحان محتوا بر شکل ، کامل بودن ، احتیاط در اطلاعات حسابداری ) تدوین شد و رابطه بین آنها آزمون شد . نتایج آزمون رابطه مالیات بر ارزش افزوده با هر یک از متغیرهای مستقل به صورت جداگانه حاکی از آنست که تمامی فرضیه های مطرح شده با ۹۵٪ اطمینان مورد تایید قرار گرفته اند.
امروزه دولتها به منظور تامین هزینه های روزافزون خود نیازمند کسب درآمدهای بیشتری می باشند دولتها جهت کسب درآمد روشهای مختلفی را به کار می گیرند از جمله تجارت ، تولید ، گردشگری و … اما آنچه که از دیر باز مورد استفاده حاکمان قرار می گرفته است مالیات می باشد . امروزه کشورهای پیشرفته دنیا به خوبی توانسته اند از این ابزار به خوبی استفاده کرده و درآمدهای خود را به نحو چشمگیری افزایش داده و موجبات پیشرفت هر چه بیشتر جوامع خود را فراهم نموده و آسایش بیشتری را برای شهروندان خود فراهم نماید .
یکی از شیوه های اخذ مالیات که در کشورهای پشرفته به صورت گسترده و روز افزون مورد استفاده قرار می گیرد مالیات بر ارزش افزوده است که درآمدهای کشورهای مجری مالیات بر ارزش افزوده را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داده است. این شیوه جدید مالیات ستانی دارای مزایای بسیار زیادی است و علت توجه زیاد کشورها به این شیوه اخذ مالیات همین امر می باشد.
حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است . بدیهی است که یک سیستم حسابداری باید کلیه واقعیت های با اهمیت و مربوط در رابطه با رویدادها و فعالیت های واحد تجاری را در صورتهای مالی طبق ویژگیهای کیفی اطلاعات حسابداری ( ویژگیهای کیفی مربوط به محتوای اطلاعات که عبارتند از مربوط بودن و قابلیت اعتماد – ویژگیهای مربوط به ارائه اطلاعات که عباتند از قابلیت مقایسه و قابل فهم بودن) را بیان نماید.
صورتهای مالی باید به گونه ای تهیه و ارائه شود که از لحاظ اهداف گزارشگری مالی قابل فهم و آگاه کننده حتی الامکان کامل باشند به بیان دیگر صورتهای مالی به گونه ای باشد که از یک طرف امکان اتخاذ تصمیمات آگاهانه برای استفاده کنندگان را فراهم نموده و از طرف دیگر باعث گمراهی آنان نشود. مربوط بودن و قابلیت اعتماد و قابلیت مقایسه و قابل فهم بودن اصطلاحاتی است که در کتب و مقالات حسابداری برای توصیف ویژگیهای کیفی به کار می رود.
فهرست :
چکیده
مقدمه
فصل اول کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
فرضیه های تحقیق
اهداف تحقیق
اهمیت موضوع مالیات بر ارزش افزوده
حدود مطالعاتی
تعاریف واژه های اساسی
فصل دوم مروری بر ادبیات تحقیق
گفتار اول مالیات بر ارزش افزوده
مقدمه
تعریف مالیات بر ارزش افزوده
مالیات بر ارزش افزوده چیست؟
تاریخچه مالیات بر ارزش افزوده
ویژگیهای قانون مالیات بر ارزش افزوده در ایران
پایه مالیاتی چیست ؟
روشهای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده
انواع مالیات بر ارزش افزوده
مقایسه سه نوع مالیات بر ارزش افزوده
ساختار نرخ گذاری در مالیات بر ارزش افزوده
گفتار دوم ویژگیهای کیفی اطلاعات حسابداری
مقدمه
مربوط بودن
به موقع بودن اطلاعات
ارزش پیش بینی کنندگی و تاییدکنندگی
انتخاب خاصه
قابل اتکاء بودن
بیان صادقانه
رجحان محتوا بر شکل
بی طرفی
احتیاط
کامل بودن
خصوصیات کیفی مرتبط با ارائه اطلاعات
قابل مقایسه بودن
ثبات رویه
محدودیت های حاکم بر خصوصیات کیفی اطلاعات مالی
صورتهای مالی و رسیدگی
قابلیت اعتماد
ویژگیهای کیفی صورتهای مالی که می توان در مورد آنها شواهد جمع آوری کرد
خصوصیات کیفی اطلاعات مالی مربوط به کشور انگلستان
گفتار سوم ارتباط بین مالیات بر ارزش افزوده و ویژگی کیفی اطلاعات حسابداری
گفتار چهارم سوابق تحقیقات تجربی
تحقیقات خارجی
تحقیقات داخلی
فصل سوم روش اجرای تحقیق
مقدمه
پرسش تحقیق
روش تحقیق
مدل تحلیلی تحقیق
متغیرها ی تحقیق
جامعه آماری تحقیق
چگونگی گردآوری اطلاعات
ابزار اندازه گیری
روایی ( اعتبار ) پرسشنامه
پایایی
جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق
فصل چهارم تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه
توصیف جمعیت شناختی نمونه آماری
شاخص های توصیفی متغیرهای فرضیه های اصلی
شاخص های توصیفی متغیرهای فرضیه اصلی اول
شاخص های توصیفی متغیرهای فرضیه اصلی دوم
شاخص های توصیفی متغیرهای فرضیه اصلی سوم
آزمون فرضیه ها
فرضیه های فرعی
آزمون فرضیه فرعی اول
آزمون فرضیه فرعی دوم
آزمون فرضیه فرعی سوم
آزمون فرضیه فرعی چهارم
آزمون فرضیه فرعی پنجم
آزمون فرضیه فرعی ششم
آزمون فرضیه فرعی هفتم
آزمون فرضیه فرعی هشتم
آزمون فرضیه فرعی نهم
آزمون فرضیه فرعی دهم
فصل پنجم نتیجهگیری و پیشنهادات
مقدمه
نتایج حاصل از آزمون فرضیات
نتیجه آزمون فرضیه اول
نتیجه آزمون فرضیه اصلی دوم
نتیجه آزمون فرضیه اصلی سوم
پیشنهادها
پیشنهادهایی مبتنی بر یافته های پژوهش
محدودیت های پژوهش
نتیجه گیری کلی پژوهش
پیوست ها
منابع و ماخذ
توجه: این فایل داری واتر مارک می باشد.
فرمت فایل: Pdf |
تعداد صفحات: 193 |
حجم: 21.4 مگابایت |