این پاورپوینت شامل ۳۵ اسلاید می باشد. که شامل مقدمه، تعریف داده کاوی، عملیات داده کاوی، دادهکاوی در صنعت بانکداری، بازاریابی، مدیریت ریسک، تشخیص تقلب،جذب و حفظ مشتری، داده کاوی در صنایع خرده فروشی و نتیجه گیری می باشد.
مقدمه:دادهها ممکن است یکی از باارزشترین داراییهای هر شرکت باشد- اما تنها باید بدانیم که چگونه اطلاعات باارزش نهفته در دادههای خام را آشکار سازیم. دادهکاوی اجازه میدهد که الماس اطلاعات دادههای تاریخی و نتایج پیشبینی شده از شرایط آینده را استخراج کنیم. دادهکاوی کمک میکند که تصمیم گیریهای شغلی را بهینه کنیم، ارزش هر مشتری و ارتباطات را افزایش دهیم و رضایت مشتری را بهبود بخشیم. داده کاوی فرایند استخراج اطلاعات از قبل ناشناخته ، به طور معمول در قالب الگوها و انجمنها، از پایگاه دادههای بزرگ است. امروزه سازمانها متوجه مزایای متعددی که از دادهکاوی استخراج میشوند هستند. این یک ابزار ارزشمند است- با شناسایی اطلاعات بالقوه سودمند از مقدار زیادی داده جمع آوری شده، یک سازمان میتواند یک سود واضح بیش از رقبای خود بدست آورد.
تعریف داده کاوی
۱.داده کاوی به عنوان فرایند استخراج اطلاعات کاربردی، معتبر و ناشناخته از پایگاه داده های بزرگ تعریف شده است و سپس اطلاعات استفاده میشوند تا تصمیم گیریهای بسیار مهم کسب و کار را بسازند. کابنا و همکاران
۲.داده کاوی به عنوان تجزیه و تحلیل خودکار از محدوده بزرگی از دادهها برای پیدا کردن روندها و الگوهایی که ممکن است کشف نشده باشند شرح داده شده است. فابریس
۳.هدف از داده کاوی شناسایی ارتباط و الگوهای قابل فهم، به طور بالقوه مفید و معتبر در دادههای موجود است. چانگ و گری
نتیجه گیری
داده کاوی یک ابزار مورد استفاده برای استخراج اطلاعات مهم از دادههای موجود است و تصمیم گیری را بهتر می سازد در سراسر صنایع بانکداری و خرده فروشی آنها از بانک دادهها استفاده میکنند تا دادههای مختلف پایگاه داده ها را به یک فرمت قابل قبول که دادهها میتوانند استخراج شوند تبدیل کنند. سپس دادهها تحلیل می شوند و اطلاعاتی که گرفته شدهاند در تمام سازمانها برای حمایت از تصمیم گیری استفاده میشوند
فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 35
حجم: 116 کیلوبایت