دانه تف چیست ؟


دانه تف (Teff) بعنوان یک منبع غنی کشور آفریقایی که به تازگی توجه زیادی را به خود جلب کرده است . این دانه  که محتوی مواد مغذی بالا ، زمان پخت سریع و روش های استفاده متنوع دارد ، آن را بعنوان یک سوپر فود ایده آل می کند که مردم هالیوود به آن شاخ آفریقا می گویند . نام علمی شناخته شده آن Eragrostis tef می باشد. این دانه کوچک به طور گسترده ای در آفریقا استفاده می شود، اما در ایالات متحده شروع به محبوبیت کرده است .

دانه تف همانند کینوا مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه کوچک دانه به این معنی است که زمان پخت آن بسیار سریع است ، بنابراین با استفاده از سوخت و منابع کمتر بعنوان یک رژیم غذایی برای کشور های دارای منابع محدود مورد ملاحظه قرار گرفته است . شگفت انگیز است که چگونه چنین دانه های کوچکی محتوی بسیاری از مواد مغذی هستند، اما مواد معدنی، ویتامین، فیبر و ترکیبات ارگانیک موجود در دانه تف آن را یک منبع تغذیه ایده آل برای میلیون ها نفر از مردم جهان کرده است . دانه‌ی تف یکی از دانه‌های بدون گلوتن است. بهتر است بدانید که این دانه‌های ریز منبع آهن و کلسیم هستند .

خواص دانه تف

دانه تف

۱/۲ فنجان دانه تف حاوی ۸۷ میلی گرم کلسیم یا ۹٪ از ارزش روزانه است
۱/۲ فنجان تف ۲۲ درصد از ارزش روزانه منیزیم را تأمین می کند
هضم کند نشاسته می تواند به مدیریت قند خون (شاخص گلیسمی پایین) ، کنترل وزن و بهبود سلامت روده کمک کند.
تاف حاوی سلنیوم است که به عملکرد متابولیسم تیروئید کمک می کند
این فاقد گلوتن است که در واقع بدان معنی است که عاری از حساسیت است و برای بیشتر رژیم ها مناسب است ، حتی یک رژیم اصلاح شده با سرخپوشان
مقدار فیبر می تواند به تنظیم حرکات روده کمک کند
این ماده حاوی ویتامین C است که بندرت در سایر گرمها یافت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *