سیمان هیدورلیک ضد آب


سیمان هیدورلیک ضد آب

سیمان هیدورلیک ضد آب در دیوارهای بتنی یا سنگی کاربرد دارد و از نفوذ آب جلوگیری می‌کند. فرمول این نوع سیمان طوری است که خیلی سریع سفت می‌شود و در مقابل نفوذ آب بسیار مقاوم و مستحکم است. سیمان هیدورلیک ضد آب، مشکل نشتی آب را در مناطقی که آب‌های جاری از زیر یا بالای سطوح بتنی یا سنگی عبور می‌کند، را حل کرده است.

از این نوع سیمان میتوان در اطراف لوله‌های بتنی که آب از آنها عبور می‌کند نیز استفاده کرد. به طور کل موارد استفاده از این سیمان به شرح زیر است.

  • دیوارهای باربر و دیوارهای پشت بند
  • دودکش‌ها
  • استخر های شنا، حوضچه‌های فواره دار، مخازن آبی زیرزمینی

مواد تشکیل دهنده

این سیمان مخلوطی از سیمان پرتلند‌ و سیمان آلومینات کلسیم، دانه‌های سیلیکا، و دیگر افزودنی‌های مخصوص است. رنگ این محصول به طور معمول خاکستری است اما انواع خاص آن که سفید رنگ است، هم تهیه شده است.

دیواری را که می‌خواهید بر روی آن از این سیمان استفاده کنید باید عاری از گرد و غبار و جلبک زدگی و کپک زدگی باشد. از ایجاد شکاف‌های V شکل ممانعت کنید. به ازای وزن هر ۴-۴/۵ بخش از این سیمان از ۱ بخش آب استفاده کنید. آب و سیمان باید طوری با هم مخلوط شوند که یک بتونه یکنواخت به دست آید. به اندازه‌ای از این مخلوط استفاده کنید که در عرض ۲-۳ دقیقه مصرف شود. برای هر بار استفاده ۱۱۳ تا ۱۷۰ گرم از پودر سیمان تجویز می شود.

حرارت بالا زمان سفت شدن سیمان را افزایش می‌دهد. این محصول باید در دمای پایین تر ۵۰ درجه فارنهایت و با استفاده از آب نیمه گرم تهیه شود./ همیار ناظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *