دانلود پژوهش بررسی تاثیر شدت صادرات بر رشد بهره وری


دانلود پژوهش بررسی تاثیر شدت صادرات بر رشد بهره وری

عمده تحقیقات قبلی انجام شده در زمینه تاثیر صادرات بر رشد بهره وری، به این نتیجه رسیده اند که صادرات لزوما منجر به رشد بهره وری نمی گردد. به عبارت دیگر تحقیقات قبلی این فرضیه که شرکت های صادر کننده به واسطه انتفاع از پدیده های به نام “یادگیری از صادرات”، رشد بهره وری بالایی دارند، را تایید نمیکنند. شاید دلیل اصلی این امر آنست که تحقیقات قبلی، شرکت های صادر – کننده را با شرکتهای صادر کننده مقایسه کرده اند. این در حالیست که شرکتهای صادرنکننده نیز می – توانند از محصولات وارداتی شرکتهای خارجی الگوبرداری کرده و همگام با شرکتهای صادرکننده از مزایای الگوبرداری بهره مند شوند. از اینرو مقایسه شرکتهای صادرکننده با شرکتهای صادر نکننده در راستای تشخیص تاثیر صادرات بر رشد بهره وری، نمیتواند چندان مناسب باشد.

لذا این تحقیق با استفاده از متغیرمستقلی به نام ” شدت صادرات” که نسبت صادرات بر کل فروش شرکتهای صادر – کننده را نشان میدهد، بدون اینکه داده های مربوط به شرکتهای صادر کننده را وارد مدل کن د، به بررسی تاثیر شدت صادرات بر رشد بهرهوری پرداخته است .

روش انجام تحقیق پژوهش حاضر ، همبستگی (تحلیل رگرسیون) بوده و شرکتهای صادرکننده پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ، جامعه آماری تحقیق حاضر را تشکیل می دهند که از این میان شرکتهای صادر کننده ای که بیش از ۱۰ درصد از کل فروششان را صادر می کنند به عنوان نمونه انتخاب شده و رفتار آنها طی سالهای ۸۲ تا ۸۵ مورد بررسی قرار گرفته است. یافته های تحقیق نشان میدهد که شدت صاردات تاثیر مثبتی بر رشد بهره وری دارد.

توجه: این فایل داری واتر مارک می باشد

فرمت فایل:  Pdf
تعداد صفحات: 73
حجم: 1.52 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *