تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ — راهنمای گام به گام


تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ — راهنمای گام به گام

در این راهنما با مراحل تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ آشنا می‌شویم. به این ترتیب نقاشی‌هایی به صورت طرح‌های مدادی ناتمام خلق خواهیم کرد. مراحل کار به صورت تفصیلی و گام به گام توضیح داده شده‌اند، به طوری که هر کس که برای نخستین بار نرم‌افزار فتوشاپ را باز کند، می‌تواند این مراحل را طی کند. در این راهنما تلاش می‌کنیم طراحی زیر را ایجاد کنیم:

همچنین با استفاده از روشی که در این مقاله آموزش می‌دهیم، می‌توانید طرح‌های نقاشی مانند موارد زیر خلق کنید:

برای پیگیری مراحل این راهنما ابتدا باید این تصویر (+) را روی سیستم خود دانلود کنید.

آغاز به کار

ابتدا عکس فوق را که می‌خواهیم روی آن کار کنیم در نرم‌افزار فتوشاپ باز کنید. به این منظور به منوی File > Open بروید و این عکس را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Open کلیک کنید. اکنون پیش از شروع به کار صرفاً چند نکته زیر را بررسی کنید:

 

 

  1. عکس شما باید در حالت رنگی File > Open و 8 Bits/Channel باشد. برای بررسی این موضوع به منوی Image > Mode بروید.
  2. برای این که بهترین نتیجه به دست آید، اندازه تصویر باید بین 1500 تا 3500 پیکسل عرض/ارتفاع باشد. برای بررسی این موضوع به منوی Image > Image Size بروید.
  3. عکس شما باید در لایه Background باشد. اگر چنین نیست به منوی Layer > New > Background from Layer بروید.

ایجاد براش‌های مورد نیاز

در این بخش ابتدا براش‌هایی را که برای خلق جلوه مورد نظر خود نیاز داریم ایجاد می‌کنیم.

گام 1

در این گام قصد داریم چند براش طرحی را که لازم خواهیم داشت خلق کنیم. یک مداد و کاغذ بردارید و یک خط‌خطی سایه‌وار و سه خط‌خطی معمولی روی کاغذ بکشید. سپس این خط‌خطی‌ها را اسکن کنید.

اگر هر خط‌خطی را روی یک تکه کاغذ انجام داده باشید، اینک باید چهار فایل اسکن شده داشته باشید. در غیر این صورت با استفاده از نوعی ابزار انتخاب در فتوشاپ هر بخش را جدا کرده و در فایل مجزایی قرار دهید تا چهار فایل به دست آید. در ادامه تصویری از خط‌خطی‌های مورد نظرمان را می‌بینید:

گام 2

البته لزومی ندارد که دقیقاً این خط‌خطی‌ها را تقلید کنید، بلکه می‌توانید آن‌ها را به روش منحصر به خودتان رسم کنید. نکته مهم در اینجا آن است که یک خط‌خطی سایه‌وار داشته باشید و سه خط‌خطی دیگر معمولی باشند. ضمناً خط‌خطی‌های معمولی باید با نوک تیز مداد رسم شده باشند و تراکم مشابه خط‌خطی‌هایی که در تصویر فوق می‌بینید داشته باشند. از آنجا که شما خط‌خطی‌های خاص خودتان را می‌کشید، بی‌شک تراکم متفاوتی خواهند داشت، اما اگر آن‌ها را طوری بکشید که زیاد شلوغ و یا زیاد پراکنده باشند، جلوه نقاشی نهایی ممکن است بیش از حد ضخیم و یا نازک باشد. اکنون ابتدا اسکن خط‌خطی سایه‌وار را باز کنید، سپس به منوی Edit > Define Brush بروید و این خط‌خطی را به عنوان یک براش معرفی کرده و نام آن را Temp Brush 1 بگذارید.

 

گام 3

نخستین اسکن خط‌خطی را باز کنید و به منوی Edit > Define Brush بروید تا آن را به صورت یک براش تعریف کرده و نامش را Temp Brush 2 بگذارید.

گام 4

اکنون اسکن خط‌خطی دوم را باز کرده و به منوی Edit > Define Brush بروید و آن را به صورت یک براش تعریف کرده و نامش را Temp Brush 3 بگذارید.

گام 5

آخرین اسکن خط‌خطی را نیز باز کرده و با مراجعه به منوی Edit > Define Brush بروید و این اسکن خط‌خطی را به صورت براش ذخیره کرده و نامش را Temp Brush 4 بگذارید.

گام 6

اکنون که همه براش‌ها را تعریف کردیم، باید تنظیمات آن‌ها را تغییر دهیم و مجدداً به صورت براش‌های جدید تعریف کنیم. با زدن کلید B کیبورد در هر جایی روی بوم راست-کلیک کنید و گزینه براش Temp Brush 1 را انتخاب کرده و اینتر را بزنید. سپس به منوی Window > Brush رفته و درون پنجره Brush از تنظیمات زیر استفاده کنید:

گام 7

برای تعریف این براش با تنظیمات جدید به صورت یک براش جدید روی آیکون راست-بالا در گوشه راست-پایین پنل Brush کلیک کنید و نام آن را Sketch_Brush_1 بگذارید.

گام 8

اینک کلید B کیبورد را زده و در هر جایی روی بوم راست-کلیک کنید و گزینه براش Temp Brush 2 را انتخاب کرده و اینتر را بزنید. سپس به منوی Window > Brush رفته و در پنجره Brush از تنظیمات زیر استفاده کنید:

گام 9

برای تعریف این براش با تنظیمات جدید به عنوان یک براش جدید، روی آیکون راست-بالا در گوشه راست-پایین پنل Brush کلیک کنید و نام آن را Sketch_Brush_2 بگذارید.

گام 10

در این مرحله مجددا کلید B کیبورد را زده و روی بوم راست-کلیک کرده و گزینه براش Temp Brush 3 را انتخاب کنید و اینتر را بزنید. سپس به منوی Window > Brush رفته و در پنجره Brush از تنظیمات زیر استفاده کنید:

 گام 11

برای این که این براش را با تنظیمات جدید به عنوان یک براش جدید تعریف کنید، روی آیکون راست-بالا در گوشه راست-پایین پنل Brush کلیک کنید و نام آن را Sketch_Brush_3 بگذارید.

گام 12

در این مرحله روی کلید B کیبورد بزنید و سپس در هر جایی روی بوم راست-کلیک کنید. پس از انتخاب گزینه براش Temp Brush 4 کلید اینتر را بزنید. سپس به منوی Window > Brush رفته و در پنجره Brush از تنظیمات زیر استفاده کنید:

گام 13

برای این که این براش را با تنظیمات جدید به عنوان یک براش جدید تعریف کنید، روی آیکون راست-بالا در گوشه راست-پایین پنل Brush کلیک کنید و نام آن را Sketch_Brush_4 بگذارید.

 

گام 14

اکنون همه براش‌ها آماده شدند. اگر می‌خواهید می‌توانید همه براش‌های موقت را با کلیک کردن به همراه گرفتن Alt روی هر کدام از آن‌ها حذف کنید.

ایجاد پس‌زمینه کار

در این بخش یک پس‌زمینه برای جلوه مورد نظر خود طراحی می‌کنیم.

گام 1

برای ایجاد پس‌زمینه باید کار خود را با طراحی یک لایه fill با رنگ ثابت آغاز کنیم. به این منظور به منوی Layer > New Fill Layer > Solid Color بروید تا یک لایه رنگی با رنگ منفرد ایجاد کنید. نام لایه جدید را Background Color بگذارید و مانند تصویر از رنگ #f2f2f2 استفاده کنید.

گام 2

اکنون باید مقداری بافت به پس‌زمینه اضافه کنیم به این منظور به منوی Layer > New > Layer بروید تا لایه جدیدی ایجاد کنید و نام آن را Layer 1 بگذارید.

گام 3

کلید D کیبورد را بزنید تا سواچ‌ها ریست شوند و سپس به منوی Filter > Render > Clouds بروید.

گام 4

اینک به منوی Image > Adjustments > Threshold بروید و سطح Threshold را مانند تصویر زیر روی 128 قرار دهید:

گام 5

به منوی Select > Color Range بروید و با استفاده از ابزار Eyedropper رنگ سفید را با کلیک کردن در هر جایی روی ناحیه سفید در عکس انتخاب کنید. سپس مقدار Fuzziness را روی 40 قرار دهید. در ادامه به منوی Select > Modify > Smooth بروید و مانند تصویر زیر Select > Modify > Smooth را روی 20px قرار دهید.

گام 6

پس از انتخاب ابزار Lasso (با کلید میانبر L) در هر جایی روی بوم راست-کلیک کنید و گزینه Make Work Path را انتخاب کنید و مقدار Tolerance را مانند تصویر زیر روی 2 px قرار دهید:

گام 7

اکنون به منوی Layer > New > Layer بروید و یک لایه جدید ایجاد کرده و نام آن را Background Texture بگذارید.

گام 8

کلید D کیبورد را بزنید تا سواچ‌ها ریست شوند و سپس کلید B را بزنید تا ابزار Brush انتخاب شود. در هر جایی روی بوم راست-کلیک کنید و در پنل براش‌ها، آن براش که به نام Sketch_Brush_1 ذخیره کردیم را انتخاب کنید. سپس ابزار Pen را بردارید و هر جایی روی بوم راست-کلیک کنید و با انتخاب گزینه Stroke Path مقدار Tool را مانند تصویر زیر روی Brush قرار دهید:

گام 9

اکنون همزمان با انتخاب ابزار Pen روی هر نقطه از بوم راست-کلیک کنید و گزینه Delete Path را انتخاب کنید. سپس روی Layer 1 و گزینه Delete Layer را انتخاب کنید. در ادامه لایه Background Texture را انتخاب کرده و مقدار Opacity آن را روی 10% قرار دهید.

ایجاد طرح پس‌زمینه

در این بخش با مراحل لازم برای طراحی نقوش پس‌زمینه آشنا خواهیم شد.

گام 1

کار خود را با تبدیل کل عکس به یک طراحی مدادی آغاز می‌کنیم. لایه Background را انتخاب کنید و کلیدهای Ctrl+J را روی کیبورد بزنید تا یک کپی از این لایه ایجاد شود. سپس لایه جدید را در پنل Layers بالاتر از لایه قبلی بکشید.

گام 2

به منوی Filter > Stylize > Glowing Edges بروید و مقدار Edge Width را روی 1 px، مقدار Brightness را روی 5 px و مقدار Smoothness را مانند تصویر زیر روی 15 پیکسل تنظیم کنید:

گام 3

کلیدهای Ctrl+Shift+U کیبورد را بگیرید تا اشباع رنگ لایه از بین برود و سپس با زدن کلیدهای Ctrl+I لایه را معکوس کنید. در ادامه حالت Blending این لایه را روی Multiply قرار داده و مقدار Opacity آن را تا 24% کاهش دهید. نام آن را Background_Sketch_1 بگذارید.

گام 4

لایه Background را انتخاب کرده و با زدن کلیدهای Ctrl+J آن را دوباره کپی بگیرید و لایه جدید را در پنل Layers درست زیر لایه Background_Sketch_1 که در مرحله قبل ساختیم بکشید.

گام 5

اینک به منوی Filter > Sketch > Photocopy بروید و مانند تصویر زیر مقدار Detail را روی 3 پیکسل و مقدار Darkness را روی 2 پیکسل تنظیم کنید:

گام 6

حالت Blending این لایه را روی Multiply قرار دهید و مقدار Opacoty را تا 50% کاهش دهید. نام آن را Background_Sketch_2 بگذارید.

ایجاد طراحی سوژه

در این بخش می‌خواهیم یک طراحی از سوژه خود خلق کنیم که در واقع بخش اصلی طراحی ما محسوب می‌شود.

گام 1

لایه فوقانی را در پنل Layers انتخاب کرده و به منوی Layer > New > Layer بروید تا لایه جدیدی ایجاد شود و نام آن را Subject بگذارید.

گام 2

همزمان که لایه Subject هنوز در حالت انتخاب قرار دارد، همه لایه‌ها را به جز لایه‌های Subject و Background پنهان کنید و سوژه خود را با یک رنگ پر کنید.

این کار به چند روش ممکن است. برای نمونه می‌توانید با استفاده از ابزار Pen، ابزار Magic Wand، ابزار Lasso یا هر ابزار دیگری یک ناحیه انتخاب ایجاد کرده و سپس این ناحیه انتخاب را با رنگ مورد نظر پر کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از ابزار Brush و انتخاب یک براش سخت یا نرم روی عکس را نقاشی کنید. رنگی که استفاده می‌کنید اهمیتی ندارد. پس از پایان یافتن این کار همه لایه‌ها را مجدداً نمایان سازید.

گام 3

اکنون روی تصویر بندانگشتی لایه Subject دابل کلیک کنید تا یک ناحیه انتخاب از رنگ پر شده ایجاد شود و سپس لایه Subject را پنهان کنید. پس از آن لایه Background را انتخاب کرده و با زدن کلیدهای Ctrl+J یک لایه جدید با استفاده از آن ناحیه انتخاب ایجاد کنید. این لایه جدید را درست زیر لایه Subject بکشید.

گام 4

اکنون با دو بار زدن کلیدهای Ctrl+J کاری کنید که سه لایه از سوژه به دست آید.

گام 5

همزمان که لایه Layer 1 copy 2 در حال انتخاب است به منوی Image > Adjustments > Threshold بروید و سطح Threshold را مانند تصویر زیر روی 128 قرار دهید:

گام 6

اکنون لایه Layer 1 copy را انتخاب کرده و به منوی go to Image > Adjustments > Threshold بروید و سطح Threshold را روی 150 قرار دهید. سپس Layer 1 را انتخاب کرده و به منوی Image > Adjustments > Threshold رفته و سطح Threshold را مانند تصویر زیر روی 170 قرار دهید:

گام 7

لایه Layer 1 copy 2 را انتخاب کرده و همه لایه‌های دیگر را به جز این پنهان کنید و به منوی Select > Color Range بروید. در اینجا مانند تصویر زیر مقدار Select را روی Shadows مقدار Fuzziness را روی 20% و مقدار Range را روی 65 قرار دهید:

گام 8

اکنون به منوی Select > Modify > Smooth بروید و مقدار Sample Radius را روی 10 پیکسل تنظیم کنید. سپس ابزار Lasso را انتخاب کرده و روی بوم راست-کلیک کنید و با انتخاب گزینه Make Work Path مقدار Tolerance را روی 2 پیکسل تنظیم کنید:

گام 9

به منوی Layer > New > Layer بروید و لایه جدیدی ایجاد کنید که نام آن Subject_Sketch_1 باشد.

گام 10

کلید D کیبورد را بزنید تا سواچ‌ها ریست شوند و کلید B را بزنید تا ابزار Brush انتخاب شود. در هر جایی روی بوم راست-کلیک کنید و در پنل براش‌ها، آن براش را که به نام Sketch_Brush_1 ذخیره کردیم انتخاب کنید. سپس ابزار Pen را بردارید و هر جایی روی بوم راست-کلیک کنید و با انتخاب گزینه Stroke Path مقدار Tool را مانند تصویر زیر روی Brush قرار دهید:

گام 11

اینک همچنان که ابزار Pen انتخاب شده است، روی بوم راست-کلیک کرده و گزینه Delete Path را انتخاب کنید. به منوی Layer > Layer Mask > Reveal All رفته و این لایه را پنهان کنید. سپس ماسک این لایه را انتخاب کرده و به منوی Image > Apply Image بروید و از تنظیمات زیر استفاده کنید:

گام 12

روی لایه Layer 1 copy 2 راست-کلیک کرده و گزینه Delete Layer را انتخاب کنید و سپس لایه Subject_Sketch_1 را انتخاب کرده و این لایه را نمایان سازید. سپس روی آیکون لینک بین تصویر بندانگشتی و ماسک لایه کلیک کنید تا از هم جدا شوند و ماسک لایه را انتخاب کرده و با زدن کلیدهای Ctrl+I ماسک لایه را معکوس کنید.

گام 13

اکنون همزمان که ماسک لایه انتخاب شده است، به منوی Filter > Blur > Gaussian Blur بروید و مقدار Radius را مانند تصویر زیر روی 1 پیکسل تنظیم کنید:

گام 14

لایه Subject_Sketch_1 را پنهان کنید و با انتخاب لایه Layer 1 copy این لایه را نمایان کنید. به منوی Select > Color Range بروید و مانند تصویر زیر مقدار Select را روی Shadows، مقدار Fuzziness را روی 20% و مقدار Range را روی 65 قرار دهید:

گام 15

به منوی Select > Modify > Smooth بروید و مقدار Sample Radius را روی 10 پیکسل تنظیم کنید. سپس ابزار Lasso را برداشته روی بوم راست-کلیک کنید و با انتخاب گزینه Make Work Path مقدار Tolerance را روی 2 پیکسل تنظیم کنید. سپس به منوی Layer > New > Layer لایه جدیدی ایجاد کنید و نام را Subject_Sketch_2 بگذارید.

گام 16

کلید D کیبورد را بزنید تا سواچ‌ها ریست شوند و کلید B را بزنید تا ابزار Brush انتخاب شود. در هر جایی روی بوم راست-کلیک کنید و در پنل براش‌ها، آن براش را که به نام Sketch_Brush_3 ذخیره کردیم انتخاب کنید. سپس ابزار Pen را بردارید و با راست-کلیک روی بوم گزینه Stroke Path را انتخاب کرده و مقدار Tool را مانند تصویر زیر روی Brush قرار دهید:

گام 17

اینک همزمان با انتخاب ابزار Pen، روی بوم راست-کلیک کرده و گزینه Delete Path را انتخاب کنید. به منوی Layer > Layer Mask > Reveal All رفته و این لایه را پنهان کنید. سپس ماسک این لایه را انتخاب کرده و به منوی Image > Apply Image بروید. سپس روی لایه Layer 1 copy راست-کلیک کرده و گزینه Delete Layer را انتخاب کنید.

سپس لایه Subject_Sketch_2 را انتخاب کرد و آن را نمایان سازید. سپس روی آیکون لینک بین تصویر بندانگشتی و ماسک لایه کلیک کنید و پس از انتخاب ماسک لایه، کلیدهای Ctrl+I را بزنید تا ماسک لایه معکوس شود.

گزینه 18

اکنون همزمان که ماسک لایه انتخاب شده است، به منوی Filter > Blur > Gaussian Blur بروید و مقدار Radius را روی 1 پیکسل تنظیم کنید. سپس لایه Subject_Sketch_2 را پنهان کنید و با انتخاب لایه Layer 1 این لایه را نمایان کنید. به منوی Select > Color Range بروید و مانند تصویر زیر و مقدار Select را روی Shadows، مقدار Fuzziness را روی 20% و مقدار Range را روی 65 قرار دهید:

گزینه 19

اینک به منوی Select > Modify > Smooth بروید و مقدار Sample Radius را روی 10 پیکسل تنظیم کنید. ابزار Lasso را انتخاب کرده و روی هر نقطه از بوم راست کلیک کنید. سپس گزینه Make Work Path را انتخاب کرده و مقدار Tolerance را روی 2 پیکسل قرار دهید. اینک به منوی Layer > New > Layer رفته و لایه‌ای با نام Subject_Sketch_3 ایجاد کنید.

 گام 20

کلید D کیبورد را بزنید تا سواچ‌ها ریست شوند و کلید B را بزنید تا ابزار Brush انتخاب شود. در هر جایی روی بوم راست-کلیک کنید و در پنل براش‌ها، آن براش را که به نام Sketch_Brush_4 ذخیره کردیم انتخاب کنید. سپس ابزار Pen را بردارید و با راست-کلیک روی بوم گزینه Stroke Path را انتخاب کرده و مقدار Tool را مانند تصویر زیر روی Brush قرار دهید:

گام 21

اینک همزمان با انتخاب ابزار Pen، روی بوم راست-کلیک کرده و گزینه Delete Path را انتخاب کنید. به منوی Layer > Layer Mask > Reveal All رفته و این لایه را پنهان کنید. سپس ماسک این لایه را انتخاب کرده و به منوی Image > Apply Image بروید. سپس روی لایه Layer 1 راست-کلیک کرده و گزینه Delete Layer را انتخاب کنید. در ادامه لایه Subject_Sketch_3 را انتخاب کرده و آن را نمایان سازید. سپس روی آیکون لینک بین تصویر بندانگشتی و ماسک لایه کلیک کنید و پس از انتخاب ماسک لایه کلیدهای Ctrl+I را بزنید تا ماسک لایه معکوس شود.

گام 22

همزمان ماسک لایه انتخاب شده است، به منوی Filter > Blur > Gaussian Blur بروید و مقدار Radius را روی 1 پیکسل قرار دهید و همه لایه‌ها به جز لایه Subject را نمایان کنید.

گام 23

اکنون لایه Subject_Sketch_1 را انتخاب کرده و میزان Opacity را به 60% تغییر دهید. سپس لایه Subject_Sketch_2 را انتخاب کرده و میزان Opacity آن را روی 27% قرار دهید. نهایتاً لایه Subject_Sketch_3 را انتخاب کرده و مقدار Opacity آن را روی 50% تنظیم کنید.

نمایش جزییات بیشتر روی سوژه

در این بخش قصد داریم جزییات بیشتری از سوژه خود را به نمایش بگذاریم.

گام 1

روی تصویر بندانگشتی لایه Subject همراه با گرفتن کلید Ctrl کلیک کنید و با انتخاب لایه Background کلیدهای Ctrl+J را بزنید تا یک لایه جدید با استفاده از ناحیه انتخاب ایجاد شود. سپس لایه را درست زیر لایه Subject بکشید.

گام 2

اینک به منوی Filter > Other > High Pass بروید و مقدار Radius را مانند تصویر زیر روی 5 پیکسل تنظیم کنید:

گام 3

کلیدهای Ctrl+Shift+U کیبورد را بزنید تا رنگ لایه محو شود و سپس به منوی Image > Adjustments > Levels رفته و سپس مانند تصویر زیر اسلایدر Shadow را روی 85 و اسلایدر Brightness را روی 170 تنظیم کنید:

گام 4

اکنون روی لایه راست-کلیک کنید و با انتخاب گزینه Blending Options تنظیمات زیر را اعمال نمایید:

گام 5

نام این لایه را Subject_Sketch_Highlights بگذارید و روی تصویر بندانگشتی لایه Subject همزمان با گرفتن کلید Ctrl کلیک کنید. لایه Background را انتخاب کرده و با فشردن کلید Ctrl+J یک لایه جدید با استفاده از ناحیه انتخاب کلیک کنید. سپس لایه را درست زیر لایه Subject بکشید.

گام 6

اینک به منوی Filter > Other > High Pass بروید و همانند تصویر زیر مقدار Radius را روی 10 پیکسل قرار دهید:

گام 7

کلیدهای Ctrl+Shift+U را بزنید تا اشباع رنگ لایه از بین برود. سپس گزینه Blending Mode این لایه را روی Overlay قرار دهید و میزان Opacity را تا 84% کاهش دهید و نام آن را Subject_Sketch_Details_1 بگذارید.

شکل 8

اینک روی تصویر بندانگشتی لایه Subject همزمان با گرفتن کلید Ctrl کلیک کنید، لایه Background را انتخاب کرده و با زدن کلیدهای Ctrl+J یک لایه جدید با استفاده از ناحیه انتخاب ایجاد کنید. سپس این لایه را دست زیر لایه Subject_Sketch_Details_1 بکشید.

گام 9

کلیدهای Ctrl+Shift+U را بزنید تا اشباع رنگ این لایه از بین برود. سپس گزینه Blending Mode این لایه را روی Overlay قرار دهید و میزان Opacity را تا 63% کاهش دهید و نام آن را Subject_Sketch_Details_2 بگذارید.

گام 10

اینک روی این لایه راست-کلیک کرده و در بخش Blending Options از تنظیمات زیر استفاده کنید:

رنگ‌آمیزی طراحی

در این بخش قصد داریم برخی قسمت‌های طراحی سوژه خود را رنگ‌آمیزی کنیم.

گام 1

روی تصویر بندانگشتی لایه Subject کنترل+کلیک کنید و سپس لایه Background را انتخاب کرده و کلیدهای Ctrl+J را بزنید تا یک لایه با استفاده از ناحیه انتخاب ایجاد شود. سپس این لایه را درست زیر لایه Subject بکشید. در ادامه حالت Blending این لایه را روی Color قرار دهید و نام آن را Sketch Colour قرار دهید.

گام 2

اینک روی تصویر بندانگشتی لایه Subject همزمان با گرفتن کلید Ctrl کلیک کنید تا یک ناحیه انتخاب از روی آن ایجاد شود. سپس به منوی Layer > Layer Mask > Reveal Selection بروید تا یک ماسک لایه با استفاده از آن ناحیه انتخاب ایجاد شود. در ادامه روی کلید D کیبورد بزنید تا سواچ‌ها ریست شوند و با انتخاب ابزار Brush یک براش نرم انتخاب کرده و همزمان با انتخاب ماسک لایه روی ماسک لایه نقاشی کنید تا مانند تصویر زیر شود:

ایجاد ظاهر رنگی

در نهایت در آخرین مرحله از این راهنما یک ظاهر رنگی زیبا به طراحی خود اضافه می‌کنیم.

گام 1

به منوی Layer > New Adjustment Layer > Curves بروید تا یک لایه اصلاح منحنی جدید ایجاد شود که نام آن را Color LooK می‌گذاریم.

گام 2

روی تصویر بندانگشتی این لایه دابل کلیک کرده و تنظیمات زیر را وارد کنید:

سخن پایانی

به این ترتیب شما موفق شدید این راهنما را به پایان ببرید و نتیجه‌ای مانند تصویر زیر خلق کنید:


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *