دانلود نحوه گذر از روش تجارت سنتی به تجارت الکترونیکی در بازرگانی خارجی ایران


دانلود نحوه گذر از روش تجارت سنتی به تجارت الکترونیکی در بازرگانی خارجی ایران

چکیده

در این مقاله سعی شده است تا راهکارهائی به منظور سوق دادن تجارت سنتی در ایران به سمت تجارت الکترونیکی ارائه گردد. دراین راستا ضمن نگاهی به مفاهیم این تجارتها، روند گسترش تجارت الکترونیکی در جهان و گریز ناپذیر بودن استفاده از آنها بررسی گردیده است. همچنین با استفاده از تجربه های برخی کشورها و در نظر داشتن سیاستهای کشوری، روشهائی برای راه اندازی و گسترش تجارت الکترونیکی ارائه گردیده است.

کلمات کلیدی

تجارت سنتی، تجارت الکترونیکی، بازرگانی خارجی.

1- مقدمه

بسیاری از متخصصین در زمینه های مختلف باور دارند که در سالهای اخیر انقلابی در زمینه اطلاعات به وقوع پیوسته که جهان را در بسیاری از جنبه های  فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظائر آن دستخوش تحولات عظیمی نموده است. برخی عقیده دارند که این مطلب باعث وارد شدن جهان در عصر بزرگی از اطلاعات شده، بطوریکه تاثیرات عمیقی در روابط افراد، شرکتها و دولتها در زمینه های یاد شده داشته است .

در اینراستا، تاثیر عنوان شده در زمینه اقتصادی بسیار چشمگیر است. مبادلات تجاری بین افراد با یکدیگر، شرکتها با هم، افراد با شرکتها و نیز دولتها حالت سنتی خود را که بر پایه مدارک و اسناد کاغذی بوده رها کرده و به سمت انجام آنها با استفاده از تکنولوژی جدید حرکت می کند. ویژگیهای تجارت به روش جدید باعث شده که با عقب افتادن از این حرکت، نتیجه ای جز منزوی شدن در عرصه اقتصادی حاصل نیاید .

در مقاله حاضر، ابتدا نگاهی به مفهوم تجارت سنتی و سپس الکترونیکی شده و ویژگیهائی از هر کدام مطرح گردیده است.

در رابطه با تجارت الکترونیکی، روند گسترش آن در جهان مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه به فعالیتهای چند کشور اشاره گردیده است.

در ادامه موارد مطرح شده، گریز ناپذیر بودن استفاده از تجارت الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفته و دلایلی برای آن آورده شده است.

در زمینه بررسی روند گسترش تجارت الکترونیک در کشورهای مختلف، تجربیات برخی از آنها مورد توجه قرار گرفته و با در نظر گرفتن سیاستهای تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران، راهکارهائی ارائه گردیده تا به منظور راه اندازی و گسترش هر چه سریعتر تجارت الکترونیکی در کشور مد نظر قرار گیرد.

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 10
حجم: 50 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *