چالش های سیمای مسیح در آموزش و پرورش مذهبی


چالش های سیمای مسیح در آموزش و پرورش مذهبی

بر اساس تحقیقات گسترده ای که از سوی دانشگاه در آمریکا صورت گرفته است، چالش های بزرگی در رابطه با ترسیم سیمای مسیح در آموزش و پرورش مذهبی آمریکا وجود دارد.

بر اساس این گزارش که بر روی نوجوانان 12 تا 13 سال صورت گرفته است، دختران بیش از پسران نسبت به مسیحیت اطلاعات دارند اما با مفاهیمی چون پسر خدا، معجزات، داستان های اخلاقی و نیز مفهوم مادر باکره مشکل دارند.

پرفسور ترنس کوپلی رئیس این گروه تحقیقاتی در مصاحبه ای گفت: ناهماهنگی سیمای مسیح در تعالیم مذهبی مدارس و توصیف او در جهان ادیان مهم ترین چالش در مدارس مذهبی است و ما با انجام این تحقیقات به این نتیجه رسیده ایم که عدم وجود زبانی مشترک میان مطالب آموزشی و مفاهیم مذهبی مهم ترین مشکل تعلیمات دینی د رمدارس است. برای مثال بسیاری از پرسسش شوندگان در پرسشنامه های خود نوشته اند که فکر نمی کنند مسیح یک پیامبر باشد، ولی وقتی با آنها حضوری مصاحبه شد مشخص گردید که آنها معنای کلمه پیامبری را نمی دانند. مشکل مشترک همه آنها عدم ارتباط با زبان ادیان است.

بر اساس این گزارش 90% گفته اند که مسیح شخصیتی است که به مردم کمک می کرده است و 70% او را یک شفا دهنده نامیده اند، یک شخصیت استثنایی و یک معلم بزرگ و بیش از یک سوم گفته اند که آنها به شخصی مانند او عشق می ورزند.

رژیم صهیونیستی، نخستین حمله علیه هویت واقعی یهودیان

رب برمن، سخنگوی مجمع یودیان علیه رژیم صهیونیستی در سخنان که در گردهم آیی این مجمع در بلژیک ارائه گردید، گفت: رژیم صهیونیستی نخستین حمله علیه هویت واقعی یودیان است. او همچنین با تأکید بر ضرورت بازگشت یهودیان به موقعیت و زمینه های فکری که پیش از ظهور رژیم صهیونیستی وجود داشته است، تأکید کرد که تنها راه برقراری عدالت، پایان دادن به خشونت و خونریزی یهودیان و اعراب است و بدین ترتیب این برخورد صلح آمیز در دوران انتظار برای رجعت مسیح و اتحاد بشر و برادری بدون توسل به روز همراه با نیایش به درگاه خالق مقدس نتیجه مفیدی خواهد داشت.

نگرانی واتیکان از افزایش مدعیان ظهور حضرت مریم

بر اساس گزارش منتشر شده در روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا در تاریخ 31 اکتبر، واتیکان از افزایش ادعاهای ظهور حضرت مریم بر افراد و دیگر معجزات اثبات نشده ای ابراز نگرانی کرد. به همین منظور مجمع دکترین ایمان به ریاست کاردینال روتزینگر در حال تهیه و تدوین سندی جهت تنظیم این موضوع پیچیده است. براساس این سند، اسقف هر حوزه خلیفه گری موظف است تا در صورت بروز شایعه ظهور حضرت مریم به تحقیقات حضرت مریم به تحقیقات لازم پیرامون شرایط و نحوه وقوع امر پرداخته و سحت سقم آن را اعلام نماید. کلیسا نگران آن است که این افراد مردم را به اعتراض و شورش علیه کلیسا فرا بخوانند. گفتنی است که طی 90 سال یعنی از سال 1905 تا 1995، کلیسا با 11 مورد ادعای ظهور موافقت کرده و به 184 مورد دیگر جواب منفی داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *