دانلود تحقیق در مورد آموزش ریاضی 2


دانلود دانلود تحقیق در مورد آموزش ریاضی 2

بنام خدا
*
*
آموزش ریاضی 2
*
محتوای آموزش ریاضیات بایستی با هدف رشد هر چه بیشتر قدرت استنتاج و یادگیری ، شناخت ساختارهای ریاضی و مبتنی بر تقویت قوای فراگیری شهودی دانش آموزان تدوین گردد.بدین ترتیب هدفهای آموزشی ریاضیات در دبیرستان مبتنی بر چهار دسته ذیل می باشد :
*
نقش ریاضیات در شناخت طبیعت و جهان .1 نقش ریاضیات در تربیت فکر .2 نقش ریاضیات در تامین آینده فرد و جامعه .3 نقش ریاضیات در تربیت فرهنگی .4
*
اکنون به اختصار هر یک از این اهداف را در قالب اهداف جزئی و واسطه تشریح می کنیم .نقش ریاضیات در شناخت طبیعت و جهان 1 آشنایی با ساختارهایی از جهان عینی که در تجربیات دانش آموزان ظاهر می شود و دسته بندی آنها
*
آموزش تکنیکهای لازم برای مدلسازی ریاضی و مسائل روزمره زندگی و تجزیه و تحلیل این مدلهاآموزش ریاضی مورد نیاز برای مطالعه سایر موضوعات درسی آشنایی با نقش ریاضیات در صنعت ، تکنولوژی ، کشاورزی ، و علوم انسانی و اجتماعی .
*
نقش ریاضیات در تربیت فکر .22-1 : پرورش قوه تفکر ریاضی ( اندیشه ، استدلال ، تخمین و استنتاج )2-2 : پرورش دقت (نظری و عملی )و عادت به نظم فکری و پرورش قوه نقد و انتقاد .2-3 : پرورش قوه ارائه دقیق یک فکر ( شفاهی و کتبی )
*
2-4 : پرورش اعتماد به نفس در بکار بردن دانسته های ریاضی برای حل مسائل . (شک در علم جایز نیست . اینکه “من این مسأ له را حل کرده ام ولی نمی دانم درست است یا خیر ” یا حل نکردن آن چندان فرقی نمی کند ).2-5 : پرورش قوه خلاقیت و درک شهودی 2-6 : پرورش قوه تصمیم و تجرید
*
نقش ریاضیات در تامین آینده افراد 3-1 : آماده سازی دانش آموزان برای تحصیلات بعدی 3-2 : آماده سازی دانش آموزان برای ورود به بازار کار 4- نقش ریاضیات در ارتقا سطح فرهنگی جامعه 4-1 : آشنایی مقدماتی با تاریخ ریاضیات و شناخت شناسی . 4-2 : آشنایی مقدماتی با زیبا شناختی ریاضیات .
*
برای آشنایی دانش جویان نمو نه ای از تدوین اهداف عینی را که برای وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است درج می کنیم قسمتی از ریز ماد ریاضی کاربردی 1- دانش آموز مفاهیم مجموعه عضویت و جزئیت را بداند و با نمادهای آن آشنا شود . مجموعه های عددی Q – Z – N معرفی می شوند .
*
2- دانش آموز اعمال بر مجمو عه ها ( اجتماع ، اشتراک ، متمم ، تفاضل ، ضرب ، دکارتی ) را بداند . 3- قوانین دمورگان را بداند .4- بتواند با نمایش دیاگرام ون اعمال بر مجموعه ها را نمایش دهد .5- مفاهیم مجموعه های متناهی و نا متناهی و کراندار را بداند .
*
6- تعداد اعضای یک مجموعه متناهی ( مرتبه یک مجموعه متناهی ) را بداند و قانون هایn(A -B)=n (A ) – n (A ) – n (B)n (Ø ) = 0n ( A ∩ B) – n (B) ) + n (A = ( B ۷ A n (
*
را بتواند درک کند ( در صورت امکان استدلال آنها را بداند ).7- مفاهیم رابطه ، رابطه ترتیبی و رابطه هم ارزی زا بداند .و ریز مواد آنالیزی ترکیبی که بخشی از ریاضیات کاربردی است .اصول شمارشی ( اصل جمع و اصل ضرب ) را بداند .مفاهیم جایگشت و ترتیب را بداند و با نماد آنها و خواص آنها آشنا شود .
*
مفهوم ترکیب را بداند . در صورت امکان تعمیم آن ارائه شود ) .با ∑ ( متناهی ) و خواص مقدماتی آن آشنا شود .تابع فاکتوریل و خواص آن را بداند .بسط دو جمله ای را بداند . مثلث خیام و رابطه آن با بسط دو جمله ای ارائه شود .با دنباله عددی عددی آشنا شود . در صورت امکان تابع مولد آنها گفته می شود .
*
در مقابل general aim به معنی هدف کلی روش تدریس فعال روش تدریس که مناسب تحقیق این ا هداف باشد روش تدریس فعال نامیده می شود . مسأ له اساسی آموزش این است که یک کلاس درس فعال چگونه کلاسی است . یک کلاس مطلوب کلاس درسی است که محصلین از تحصیل ریاضیات لذت برده و اهداف آموزش ریاضیات در آن به منمه ظهور برسد .
….

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 256
حجم: 3.74 مگابایت

سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *