دانلود پاورپوینت طرح توجیهی گاوداری


دانلود پاورپوینت طرح توجیهی گاوداری

مقدمه

نیاز انسان به پروتئین موجب شده که دامهای اهلی توسط بشر نگهداری و پرورش یافته و بخشی از نیاز غذایی وی را تامین نمایند، گرچه در سالهای اخیر جایگزین هایی برای گوشت قرمز معرفی شده ولیکن طعم ومزه گوشت کماکان این محصول را بدون رقیب نگهداشته است. با عنایت به اینکه جمعیت دامی یک کشور سرمایه ملی محسوب می گردد تداوم تولید و استفاده صحیح از فراورده های آن حیاتی می باشد. بنابراین تولید گوشت قرمز باید چنان باشد که علاوه بر امکان تداوم تولید، صیانت از جمعیت دامی کشور را بعنوان یک سرمایه ملی و استفاده بهینه از فرآورده های آن را میسر سازد.

طرحهای دامپروری خصوصا پرورش گاو و گوسفند با روشهای علمی و درقالب واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی موجبات دستیابی به تولید اقتصادی و بهداشتی فراورده های دامی را فراهم می آورد. با اجرای این گونه طرحها علاوه بر تامین پروتئین دامی جوامع در حال رشد، راندمان تولید افزایش یافته و از امکانات بالقوه و بالفعل محلی و منطقه ای استفاده بهینه به عمل می آید مضافًا اینکه باعث ایجاد اشتغال مولد گردیده و سوددهی معقولی را برای سرمایه گذار در پی خواهد داشت. ضمن اینکه این طرح دارای این قابلیت می باشد که در قالب تعاونی های بانوان به مرحله اجرا درآید.

مراحل ابتدایی

جهت شروع یک پروژه پرورش دام و صنایع وابسته، در مراحل ابتدائی نیاز به تهیه مکانی مناسب جهت احداث دامداری و سپس اخذ کلیه مجوزهای لازم از سازمانهای ذیربط می باشد که در ذیل به طور موردی مراحل گوناگون کار بیان گردیده است :

üمشخصات زمین مناسب جهت احداث

üضوابط فنی مورد نیاز برای زمین

üمجوزها و نحوه دریافت آنها

üماشین آلات و تاسیسات مورد نیاز

üهزینه مواد اولیه و نهاده های تولید

üحقوق و دستمزد کارگران و سرپرستان واحد پرواربندی

üپیش بینی فروش طی یک دوره

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 22
حجم: 1.17 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *