دانلود پاورپوینت تست غیر مخرب Phased Array


دانلود پاورپوینت تست غیر مخرب Phased Array

معرفی روش تست

روش Phased Array   که اصول آن همانند روش UT است و تفاوت اصلی آنها در نوع پراب های مورد استفاده می باشد. بعلاوه استفاده از اسکن الکترونیکی   در روش Phased Array UT ضمن کاهش زمان بازرسی، جایگزین اسکن مکانیکی در روش UT پراپ های مورد استفاده دراین روش بجای یک یا دو جزء پیزوالکتریک، حاوی تعداد بیشتری (اصولاً 16 تا 256 ) جزء کوچک پیزوالکتریک می باشند که با ارسال و دریافت امواج بصورت مجزا توانایی نمایش عیوب با جزییات بیشتری را دارند.

همچنین با توجه به ماهیت ارسال و دریافت امواج و نحوه متفاوت نمایش اطلاعات ( که عیوب قطعه را بصورت اشکالی دو بعدی و با جزییات بیشتر نشان می دهد)، نوع بازرسی و حرکت پراب در این روش متفاوت از روش معمول UT بوده و بازرسی جوش های محیطی خطوط لوله را تسهیل می کند.

اولین بار در سال 1992 از تکنولوژی  Phased array در UT استفاده شده است و اولین دستگاه پرتابل Phased array نیز در سال 2002 ساخته شد؛ اما قبل از آن ترنسدیوسرهای چند جزیی در پزشکی مورد استفاده بوده است.

معرفی روش PAUT و نحوه عملکرد

روش آلتراسونیک   Phased Array از جدیدترین متدهای بازرسی به روش آلتراسونیک می باشد.

نخستین دستگاه های ساخته شده با این سیستم به صورت آزمایشگاهی در حجم و ابعاد بزرگ بود به طوری که استفاده در شرایط کارگاهی و عملیاتی میسر نبود.

اولین دستگاه پرتابل  Phased Array  جهان در از این تجهیزات سال 2002 با 32 کانال فرستنده و گیرنده توسط یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه با نام 32 X- ساخته شد.

 

مفهوم Phased Array  به پراب های چند المانه مربوط می شود. در این سیستم هر یک از پیزوالکتریک های موجود در پراب های تک کریستال به تعداد زیادی المان تقسیم می شوند که عرض هر یک بسیارکوچکتر از طول آن ها می باشد . هر یک از این المان ها خود به یک منبع صوتی تبدیل می گردند و به صورت مستقیم به پالسر دستگاه وصل شده و کاملا مجزا و مستقل تحریک می شوند، به عبارت ساده تر به جای استفاده از یک پراب در روش معمول از تعداد بیشتری پراب (از 16 تا 1024 پراب) کنار هم استفاده می شود.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 46
حجم: 2.10 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *