دانلود پاورپوینت کلیدهای قدرت و عایق های استفاده شده در آنها


دانلود پاورپوینت کلیدهای قدرت و عایق های استفاده شده در آنها

کلیدهای فشارقوی  (کلیدهای قدرت )

کلیدهای قدرت برای قطع جریانهای عادی و اتصال کوتاه طراحی می شوند .آنها مانند کلیدهای بزرگی رفتار میکنند که توسط شصتی های محلی و یا سیگنالهای مخابراتی توسط سیستم حفاظت از دور می توانند باز ویا بسته شوند . بنابر این ، کلیدهای خودکار در صورتی که جریان و ولتاز خط از مقدار تنظیم شده کمتر و یا بیشتر شوند , دستور قطع را از طریق رله دریافت می کند.

بدین ترتیب بایدکلیدفشارقوی درمقابل اثرات دینامیکی و حرارتی  و  جریان ها مقاوم باشد البته برای اینکه ساختمان کلیدساده تر و  از نظراقتصادی مقرون به صرفه باشد اغلب استقامت الکتریکی و  دینامیکی وحرارتی کلیدراتوسط دستگاههای حفاظتی تاحدودی  محدود می کنند .

کلید قدرت خلا:

این کلید ها با اصول متفاوتی از دیگر کلید ها کار می کنند ، زیرا هیچ گازی برای  یونیزه شدن در موقع باز شدن کنتاکت ها وجود ندارد . این کلیدها کاملا آب بندی  می باشند ودر نتیجه ساکت بوده وهیچ گاه در معرض آلودگی هوا قرار نمی گیرند .  ظرفیت قطع انها به حدود kv 30 محدود می شود و برای ولتاژهای بالاتر از اتصال  سری استفاده می شود . از این کلیدها اغلب در سیستم های مترو استفاده می شود.

 

کلیددرحالت بسته (عبورجریان ) ودرحالت باز(قطع جریان) دارای مشخصاتی به شرح زیر می باشند:

1 – درحالت قطع دارای استقامت الکتریکی کافی ومطمئن درمحل قطع شدگی است.

2 –  درحالت وصل بایدکلیددرمقابل کلیه جریان هایی که امکان عبورآن درمدار است حتی جریان اتصال کوتاه مقاوم وپایدارباشدواین جریان ها واثرات ناشی ازآن نبایدکوچکترین اختلالی در وضع کلیدوهدایت صحیح جریان به وجود آورد

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 25
حجم: 2.45 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *