دانلود پاورپوینت استفاده از انرژی های خورشیدی در صنعت ساختمان


دانلود پاورپوینت استفاده از انرژی های خورشیدی در صنعت ساختمان

چکیده

üافزایش هزینه تولید انرژی برق،محدودیت منابع فسیلی و پیامدهای زیست محیطی،

üفرصت رقابت انرژی خورشیدی با انرژیهای فسیلی خصوصا در کشورهایی با پتانسیل بالای تابش

ü سیستمهای انرژی خورشیدی، فن آوریهای جدیدی

ü برای تامین گرما، الکتریسیته و حتی سرمایش منازل مسکونی، مراکز تجاری و صنعتی

üدر این تحقیق با مدلسازی کامپیوتری، بررسی و ارزیابی راه اندازی سیستمهای خورشیدی به عنوان تامین کننده تهویه (یک سیستم ترکیبی سرمایشی و گرمایشی)

üاین مدل با استفاده از برنامه شبیه سازی  Arenaایجاد شده

üسپس با استفاده از تکنیک بهینه سازی شبیه سازی  بررسی  و امکان سنجی اقتصادی

üگامی اثربخش و کارآمد  جهت تحلیل وتوسعه فن آوری های نوین و بومی سازی آنها

 

مقدمه

üاز آنجا که در راه اندازی سیستم های تهویه خورشیدی بالاترین هزینه مربوط به خرید کلکتورها می باشد ،  بر آن شدیم  تا از کلکتورهای خریداری گردیده بیشترین استفاده را نموده و با تغییر در تجهیزات جانبی با توجه به نیاز در فصول مختلف، سیستم تهویه را بصورت گرمایشی وهم سرمایشی تبدیل کرد.

ü در این تحقیق به بررسی یک سیستم دو منظوره سرمایشی-گرمایشی پرداختیم و بدلیل جدید بودن ایده تامین سرمایش از انرژی خورشید، در این تحقیق در باره سیستم سرمایشی به تفصیل سخن گفته خواهد شد.

ü جهت جلوگیری از اطاله کلام ، صرفا به بیان فرایند و نتایج شبیه سازی در مورد سیستم سرمایشی  پرداخته و از توضیحات مجدد  جهت  شبیه سازی  برای سیستم گرمایشی صرف نظر خواهد گردید.

üسیستم مذکور صرفا جهت تهویه می باشد و نه تهیه آبگرم و … .

üآنچه که در این تحقیق دنبال می شود،  بررسی این نکته است که با  توجه  به این که  هزینه اولیه راه اندازی سیستم های خورشیدی بالاتر از هزینه اولیه استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی دیگر است ، و با در نظر داشتن اینکه ایران در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی قابلیت زیادی دارد، (به علت موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در عرض جغرافیایی جنوب کمتر از 40 درجه)، آیا استفاده از این سیستمها به صرفه هست و یا خیر؟

üدر آخر لازم به ذکر است که هر یک از این سیستم ها نیازمند سوخت کمکی هستند تا کمبود تابش خورشید را در بعضی روزها مانند روزهایی که گرد و غبار زیاد  یا  هوا  ابری است، را جبران کنند.

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 27
حجم: 695 کیلوبایت

سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *