تاثیر سیستم آبرسانی سنتی در معماری یزد


کد COI مقاله: GPACONF03_020
زبان مقاله: فارسی

مشخصات نویسندگان مقاله تاثیر سیستم آبرسانی سنتی در معماری یزد

  زهرا احمدی – دانشجوی کارشناسی ارشد ،گروه معماری،واحد زنجان،دانشگاه آزاد اسلامی ،زنجان،ایران
  سمیرا رحیمی – دانشجوی کارشناسی ارشد ،گروه معماری،واحد زنجان،دانشگاه آزاد اسلامی ،زنجان،ایران
  مجید شهبازی – استادیار،گروه معماری ،واحد زنجان،دانشگاه آزاد اسلامی ،زنجان،ایران

چکیده مقاله:

ذر شهر یزد دستسی به آب آسان نیست مگر به تجربه ای که در طول قرن ها به دست آمده ‏است. با کشف قنات نوانسته اند این مشکل را حل کنند. آب نقش اساسی در شکل گیری و توسعه شهری داشته است. در اکثر خانه های شهر یزد به خاطر عدم دسترسی آسان به آب جاری نیاز به وجود آب انبار در داخل خانه ها بوده است. این سبستم آبرسانی بر شکل گیری و معماری خانه ها نبز موثر بود. و نوعی همسازی افلیمی- معماری می باشد. حجم ساده ‏ساختمانی، حیاط، حوض آب، گودال باغچه، بادگبر، آب انبار، فضاهای ببمه باز و آفتاب شکن از جمله این تمهیدات همسازی با افلبم بوده ‏است.

کلیدواژه‌ها:

آب انبار،اقلیم،معماری قنات،گودال باغچه،ملک زاده

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-GPACONF03-GPACONF03_020.html
کد COI مقاله: GPACONF03_020

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

احمدی, زهرا؛ سمیرا رحیمی و مجید شهبازی، ۱۳۹۴، تاثیر سیستم آبرسانی سنتی در معماری یزد، سومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم جغرافیا و برنامه ریزی، معماری و شهرسازی، تهران، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار،https://www.civilica.com/Paper-GPACONF03-GPACONF03_020.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (احمدی, زهرا؛ سمیرا رحیمی و مجید شهبازی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (احمدی؛ رحیمی و شهبازی، ۱۳۹۴)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *