دانلود پاورپوینت حمل و نقل ترافیک شهری


دانلود پاورپوینت حمل و نقل ترافیک شهری

تعریف ترافیک (Traffic)  :

تعریف حمل و نقل (Transport) :

خصوصیات حرکات مبدأ و مقصد :

عوامل مهم در حدودیت یا گسترش حرکت ترافیکی

حرکت ترافیکی تابعی از :

حمل و نقل و پایدار شهری :

منظور  اصلی برای سفر :

دو مقایسه در رابطه با هزینه های نسبی :

چهار موضوع اساسی که در حمل و نقل مطرح می باشد :

اقتصاد حمل و نقل شهری :

این گونه نرم افزارها به سه دسته تقسیم می شوند :

 

مقدمه

حمل و نقل و ترافیک شهری : به عنوان مبحث کلیدی و اساسی در مطالعات شهری و ناحیه ای مطرح بوده است. پرداختن به این مبحث نیاز به داشتن اطلاعات گسترده ای می باشد. براین اساس شناخت حمل و نقل شهری مستلزم شناخت های پایه ای و زمینه مفاهیم اساسی آن و روابط آن با سایه عناصر شهری است.

تعریف ترافیک (Traffic)  :

از نظر لغوی دارای مفاهیم  مختلفی می باشد. یک مورد از این مفاهیم : به پدیده یا مشغله ای گفته می شود که مسافران یا محموله هایی را از طریق سیستم حمل و نقل جابه جا نماید.

تعریف حمل و نقل (Transport) :

حمل چیزی از جایی به جایی دیگر همان عمل حمل کردن ، در واقع حرکت یا جا به جایی مردم و کالاها از جایی به جایی دیگر حمل و نقل گفته می شود .

مفهوم حمل و نقل و ترافیک مکمل یکدیگر می باشند. زیرا اگر حمل و نقلی وجود نداشته باشد ترافیکی نیز به وقوع نمی پیوندد. حمل و نقل مفهوم عما تری نسبت به ترافیک دارد ، در حالی که ترافیک معمولاًٌ در درون شهرها بشتر نمود می یابد بر این اساس مفاهیمی به اساسی اتباع ترافیکی ترایک مسافران یا کنمترل ترافیکی در اکثر موارد در شهرها موضوعیت می یابد زیرا در شهرها است که حمل و نقل و ترافیک شهری شدت و تراکم بیشتری می یابد.

پس از شناخت لغوی واژه ها به مفاهیم علمی آنها می پردازیم ، یکی از تعاریف نسبتاً جامع و کامل در زمینه حمل و نقل و ترافیک شهری از سوی دکتر محمودی ، جغرافی دان ایران ارائه شده است. از تفکر ایشان حمل و نقل شهری خیلی از هر چیزی یک پدیده جتماعی و اقتصادی است، و به حرکاتی گفته می شود که افراد، کالا و غیره را از طریق شبکه های ارتباطی و وسایل حمل و نقل بین کانونهای مبداً یا عرضع و کانونهای مقصد یا تقاضا یا جذب سفر جابه جایی می سازد. این حرکت باعث اتصال دو نقطه مبداً و مقصد می گردد. مبداً و مقصد می باشد.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 19
حجم: 1.85 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *