دانلود مقاله با موضع مهارت ارتباط


مقدمه:

آموزش تنها وسیله ای است که انسان در اختیار دارد و به کمک آن به زندگی حرفه ای شکل داده است و آینده می سازد، بدون آموزش، بدون آینده خواهیم بود.

ارتباط انسان ها زیر بنای جامعه ی انسانی است که بدون آن فرهنگ به وجود نمی آید.

ارتباط اجتماعی عبارتست از انتقال اطلاعات، افکار و رفتارهای انسانی از یک شخص به اشخاص دیگر البته هر فرد برای ایجاد ارتباط با دیگران و انتقال پیام به دیگران برنامه ریزی می کند و از وسایل مختلف بهره می گیرد.

به عنوان مثال: وقتی انسان به دیگری نامه می نویسد و یا با لبخند، نشاط خود را به دیگران نشان می دهد، با وی ارتباط برقرار کرده است. وقتی در آموزش و پرورش صحبت از ارتباط معلم و شاگرد می کنیم، ما در واقع هدف ها را همچون شناخت، انتقال،تأثیر،کنترل و هدایت به ذهن می آوریم؛

به عبارتی دیگر مجموعه فرآیند آموزشی تلاشی است در تغییر شرایط یادگیری و کنترل فکری و رفتارهای فراگیران.

انواع ارتباط:

بهترین راه جذب دانش آموزان، تنظیم ارتباط است که به شرح ذیل می باشد:

  • ارتباط شناختی: عبارتست از نفوذ در دنیای دانش آموزان و شناخت جنبه های وجودی آنان به ویژه انگیزه ها و خواسته ها و کاستی ها و همچنین توانائی ها و استعدادهای آنان.
  • ارتباط کلامی: شناخت توانمندیهای کلامی و ذهنی و برتری های خاص یا هرنوع برجستگی های دیگر دانش آموزان و بحث و گفتگو با آنان.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

انواع ارتباط

ارتباط به عنوان یک عامل موثر در بهبود فرآیند یادگیری

مهارت های ارتباط مهم در بهبود کیفیت آموزش

  1. مهارت ارتباط کلامی (سخن گفتن)
  2. مهارت ارتباطی شنیدن (گوش کردن)
  3. مهارت ارتباط نوشتاری (نوشتن)
  4. مهارت ارتباط دیداری (دیدن، مشاهده)

منابع و مأخذ

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 9
حجم: 36.5 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *