آزمون PTE یا IELTS


آزمون PTE یا IELTS

آزمون PTE-Academic آزمونی بر مبنای کامپیوتر می باشد که در آن همچون دیگر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی ۴ مهارت Listening / Reading / Writing / Speakin   مورد سنجش قرار می گیرد. تفاوت این آزمون با آزمون IELTS و انتخاب اینکه کدامیک برای ما مناسب تر است بستگی به هدف و توانایی های فردی ما دارد.
اگر از سطح General English  بالایی برخوردار هستید هر دو آزمون برای شما قابل دستیابی خواهد بود اما آزمون آیلتس نیازمند زمان بیشتری برای آماده سازی است در حالی که آزمون PTE-Academic  زمان کمتری برای آماده سازی نیاز دارد . علت این موضوع ماهیت کامپیوتری بودن سیستم نمره دهی در این آزمون است.
اگر فردی هستید که از مهارت self- study برخوردار هستید و می توانید در منزل زمان زیادی را صرف مطالعه کنید آزمون PTE-Academic برای شما گزینه ی مناسب تری خواهد بود چرا که در این آزمون لزوم ایده پردازی بخصوص در بخش essay-writing خیلی محسوس نیست. این ویژگی در بسیاری از قسمت های آزمون برای افرادی که BASE ضعیف تری از دانش زبان دارند راهگشا خواهد بود. در آزمون آیلتس مبحث TASK RESPONSE یعنی توانایی فرد در پاسخگویی منایب به موضوع با ارایه خلاقیت در محتوا و نحوه پاراگراف بندی از جمله مهارت هایی است که نیازمند صرف زمان قابل توجهی است اما در آزمون PTE-A فرد می تواند با استفاده از قالب های پیش فرض و تکرار ایده ها نمره ی بالاتری را کسب نماید.

تفاوت در ماژول اسپیکینگ

ماژول اسپیکینگ آزمون PTE-Academic تاکید بسیاری بر تقویت Oral fluency دارد که در ۵ بخش مختلف این فاکتو را مورد سنجش قرار می دهد. نکته جالب این است که ما در ماژول اسپیکینگ آزمون PTE-A می توانیم ضعف مهارت های Reading و Listening را جبران کنند. اما در آزمون آیلتس ما علاوه بر Fluency باید مهارت های مختلفی از جمله بکارگیری واژگان سزح بالا و گرامر پیشرفته و ایده دادن در مورد موضوعات مختلف می باشد.

تفاوت در ماژول رایتینگ

در ماژول رایتینگ آزمون PTE-Academic آنچه می تواند این آزمون را مناسب تر برای افرادی با دانش زبانی کمتر بکند این است که تنها نمره رایتینگ در قسمت رایتینگ آزمون PTE  نیست و همچنین نیاز شدیدی به مهارت PARAPHRASING در معنای واقعی کلمه احساس نمی شود اما در آزمون IELTS مهارت PARAPHRASING از مهارت های کلیدی بخصوص در قسمت Writing است.

تفاوت در ماژول ریدینگ

در ماژول ریدینگ PTE-Academic داشتن دانش بالا در کلمات آکادمیک و گرامر پیششرفته از اهمیت بسزایی برخوردار است. در آزمون IELTS  دانش بر تکنیک ها و روش هایی از جمله SKIMMING و SCANNING حایز اهمیت است اما در ماژول ریدینگ آزمون PTE-A خیلی کاربردی نیست ولی در آزمون PTE-A غالبا تکرار سوالات بسیار بیشتر است و اگر فرد تمرینات تکراری از آزمون های قبلی را مورد مطالعه قرار داده باشد می تواند به راحتی از پس این بخش از آزمون برآید.

تفاوت در ماژول لیستنینگ

بخش شنیداری آزمون PTE-Academic به عقیده ی بسیاری از داوطلبان سخت ترین بخش آزمون است چرا که علاوه بر لیستنینگ نمره هایی در بخش ریدینگ و همچنین رایتینگ در این ماژول مورد سنجش است. لیستنینگ این آزمون ۸ بخش است و فایل های صوتی که در این بخش پخش می شود از سطح بالایی برخوردار است اما روشهایی وجود دارد که می توان با تکیه برآنها از حداقل اطلاعات دریافتی استفاده ی بسزایی کرد و نتیجه ی مطلوب را گرفت.

نتیجه گیری

آنچه PTE-Academic را از آزمون IELTS متمایز میکند ماهیت کامپیوتری و نحوه نمره دهی INTEGRATED در بخش های مختلف این آزمون است. قطعا نمیتوان گفت که گزینه ی مناسبتری نسبت به آیلتس است اما با قطعیت می توان این نتیجه را گرفت که زمان کمتری برای آماده سازی نیاز دارد و رسیدن به نتیجه ی مطلوب زمان کمتری را می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *