چه جوری بریم دانشگاه تهران؟


چه جوری بریم دانشگاه تهران؟

خیلی از افراد به دلایل مختلف، سر و کارشان به دانشگاه تهران می افتد. شما هم اگر تا به حال این اتفاق برایتان رخ نداده، پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید چون ممکن است روزی به کارتان بیاید. ممکن است با کتابخانه دانشگاه تهران که پر از کتب فارسی و رفرنس و پایان نامه است
کار داشته باشید. یا اینکه بخواهید با یکی از اساتید دانشگاه تهران را ملاقات کنید و یا بخواهید در کنفرانس ها، کلاس های آموزشی، همایش ها و… شرکت کنید. اولین سوالی که بعد از این قضایا به ذهنتان می رسد این است که حالا چه جوری برم دانشگاه تهران؟!

اول از همه باید بدانید که دانشگاه تهران از دانشکده ها و پردیس های مختلفی تشکیل شده است. مثلا دانشکده کشاورزی در پاکدشت ورامین واقع شده است، پردیس دانشکده های فنی و مهندسی در ضلع شمال غربی تقاطع خیابان کارگر شمالی با خیابان جلال آل احمد قرار دارد. دانشکده فیزیک انتهای خیابان کارگرشمالی نرسیده به اتوبان رسالت است و دانشکده زبان های خارجی تقریبا روبروی پردیس دانشکده های فنی مهندسی است. دانشکده های مدیریت زیر پل گیشا در ضلع غربی دانشگاه تربیت مدرس واقع شده و در ضلع شرقی دانشگاه تربیت مدرس دانشکده های حسابداری و اقتصاد قرار دارد (کلا دانشکاه تربیت مدرس توسط دانشگاه تهران محاسره شده). و حتما می دانید که پردیس اصلی دانشگاه تهران (سردر معروف پنجاه تومنی) شرق میدان انقلاب و جنب خیابان انقلاب جای گرفته که شامل دانشکده فنی قدیم، دانشکده های رشته انسانی و پزشکی و… است. البته این مطلب را عرض کنم که کوی دانشگاه که همان مجموعه خوابگاه هاست ضلع شمالی پردیس دانشکده های فنی مهندسی قرار دارد. حالا می خواهیم در مورد محل دقیق و نحوه دسترسیپردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران بیشتر صحبت کنیم.

پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران شامل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشکده مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی شیمی، دانشکده مهندسی متالوژی و مواد، دانشکده مهندسی مکانیک و… است.

اگر قصد رفتن به دانشکده فنی با وسایل نقلیه عمومی را دارید، گزینه های مختلفی پیش روی شماست. اول باید خودتان را به میدان انقلاب برسانید که برای این کار می توانید از مترو خط ۴ اکباتان-کلاهدوز (زرد رنگ) ایستگاه میدان انقلاب اسلامی استفاده کنید و یا اینکه از بی آر تی خط میدان آزادی-تهرانپارس ایستگاه میدان انقلاب پیاده شوید یا اینکه به وسیله تاکسی های خیابان انقلاب یا خیابان کارگر جنوبی به میدان انقلاب برسید که عموما ۲۵ تا ۴۰ دقیقه ممکن است طول بکشد. بعد از آن بایستی خیابان کارگر شمالی را به سمت شمال بروید. از آنجایی که مسافت زیاد است پیاده نمی توان به دانشکده رسید که اینجا نیز چند راه پیش روی شما است. پیشنهاد اول اتوبوس های رایگان مخصوص دانشگاه تهران که پایانه آن ها در ضلع شمالی پردیس اصلی دانشگاه تهران خیابان پورسینا واقع شده است و مسیر حرکت آنها به سمت شمال تا انتهای خیابان کارگر شمالی قبل از اتوبان رسالت است و همین مسیر را باز می گردند و البته کارت دانشجویی هم چک نمی کنند. البته نا گفته نماند تا خیابان پورسینا تقریبا چهار تا پنج دقیقه پیاده راه است. راه بعدی اتوبوس های خط  پایانه معین-شهرک والفجر است که ایستگاه آن حدودا پنجاه متر بالاتر از میدان انقلاب است و ایستگاه مورد نظر هم استگاه دانشکده فنی است. راه آخر نیز تاکسی های خطی میدان انقلاب-انتهای کارگر شمالی است که به تاریخ امروز کرایه آن نفری ۱۸۰۰ تومان است. مدت زمان رسیدن به پردیس از میدان انقلاب بسته به ترافیک خیابان کارگر متفاوت است و ممکن است از ۵ تا بیست دقیقه به طول بیانجامد.

افرادی که از سمت غرب تهران قصد رفتن به پردیس دانشکده های فنی را دارند یک راه دیگر استفاده از بی آر تی های اتوبان چمران است که می توانند در ایستگاه پل گیشا پیاده شوند و ظرف مدت سه تا پنج دقیقه  از پل گیشا به دانشکده برسند. برای بازگشت نیز تمام این مسیر ها برقرار و قابل استفاده است و ایستگاه اتوبوس دم درب اصلی پردیس دانشکده های فنی واقع شده است.

از آنجایی که این دانشکده در محدوده زوج و فرد قرار دارد و همچنین جای پارک مناسب نزدیک دانشکده به سختی پیدا می شود و برای آنکه هوا کمتر آلوده شود، توصیه می کنیم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. اما اگر قصد رفتن به دانشکده با وسیله نقلیه شخصی را دارید، زمان حدودی رسیدن به دانشکده در مواقع کم ترافیک از شرق تهران حدود ۴۰ دقیقه،از غرب تهران حدود ۳۰ دقیقه، از جنوب تهران حدود ۴۵ دقیقه و از شمال تهران حدود ۳۰ دقیقه است. درب اصلی دانشکده در خیابان کارگر شمالی قرار دارد که در کنار این درب پارکینگ رایگان کوچکی با ظرفیت حدودا ۴۰ خودرو قرار دارد که عموما در ساعات اولیه روز پر می شود.

درب پشتی دانشکده نیز در خیابان جنت واقع شده که کوچه های زیادی در آن وجود دارد اما معمولا در طول روز جای پارک مناسبی پیدا نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *