چه جوری بریم خواجه نصیر؟


چه جوری بریم خواجه نصیر؟

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر جزو معدود دانشگاه های ایران است که صورت مترکز در یک محل قرار نداشته و دانشکده های مختلف آن در سطح تهران پراکنده اند. به طور مثال دانشکده برق و کامپوتر پل سیدخندان است و یا دانشکده هوا و فضا در منطقه حکیمیه است.
دانشکده عمران و نقشه برداری صنعتی خواجه نصیر یکی از قدیمی ترین دانشکده به آدرس: تهران – خیابان ولیعصر – تقاطع میرداماد – روبروی ساختمان اسکان است. در این مقاله قصد دارم در رابطه با راه‌های دسترسی به دانشکده عمران و نقشه برداری دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی و همچنین تمامی تجربیات که در رفت و آمد به این دانشکده داشته ام را در اختیارتون قرار دهم.

راه های درسترسی از طریق حمل نقل عمومی

درست در نزدیکی دانشکده و در حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی، پایانه مسافربری تاکسی رانی میدان ونک در ضلع ،غربی میدان ونک قرار دارد که از این پایانه تاکسی های خطی به تمام نقاط تهران و حتی خارج تهران از جمله کرج و شهریار، در دسترس می باشد. همچنین اتوبوس های تندرو هم، گزینه ی مناسبی است که درست روبه روی درب دانشکده ایستگاه اتوبوس تندرو ( بی ار تی) میرداماد مربوط به خط راه آهن – تجریش واقع شده است. فقط یادتون باشه که بی ار تی ها کمی شلوغ اند!!!. در مورد نزدیک ترین ایستگاه مترو هم ایستگاه مترو میرداماد در خیابان میرداماد در فاصله ۲۵ دقیقه پیاده روی از دانشکده است؛ البته تاکسی جلو درب مترو با هزینه حدود ۱۵۰۰ تومن و زمان حدود ۵ دقیقه به سمت تقاطع خیابان ولیعصر و میرداماد موجود است. همچنین برای برگشت از دانشکده تا مترو تاکسی در ابتدای خیابان میرداماد به وفور وجود دارد. فقط این نکته را هم بگم که، به دلیل شلوغی و ترافیک منطقه مخصوصا صبح ها، بی ارتی و مترو بسیار شلوغ اند و اگه آدم خوشانسی باشید صندلی پیدا خواهید کرد.

در مورد موقعیت دانشکده‌ها از درب ورودی اصلی وارد شدید دست راست دانشکده نقشه برداری و برخی آزمایشگاه های دانشکده عمران است و دست چپ دو ساختمان عمران قرار دارد، ساختمان شماره A ساختمان اول و قدیمی دانشکده که ساختمان اداری نام دارد و اتاق استاتید و سایت و کتاب‌خانه و دفتر ریاست در انجاست. ساختمان B که متشکل از ساختمان قدیم و یک ساختمان جدید و بزرگ که به هم متصل هستند و محل دفتر آموزش و برگزاری کلاس ها و در طبقه انتهایی برخی از دفتر اساتید قرار دارد. کلاس های صبح دانشکده در ساعت هفت نیم برگزار می‌شود. به طور میانگین صبح ها حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت زمان برای رسیدن به دانشکده برای خودتون کنار بگذارید. توصیه می‌کنم برنامه کلاسیتونو جوری تنظیم کنید که ظهر ویا ساعت ۶ عصر به بعد به دلیل ازدحام منطقه دانشکده رو ترک کنید.

در مورد موقعیت دانشکده‌ها، اگه از درب ورودی اصلی وارد شوید، دست راست دانشکده نقشه برداری و برخی آزمایشگاه های دانشکده عمران است و دست چپ دو ساختمان عمران قرار دارد، ساختمان شماره A ساختمان اول و قدیمی دانشکده که ساختمان اداری نام دارد که اتاق استاتید، سایت، کتاب‌خانه و دفتر ریاست در انجاست. ساختمان B که متشکل از ساختمان قدیم و یک ساختمان جدید و بزرگ که به هم متصل هستند و محل دفتر آموزش و برگزاری کلاس ها و در طبقه انتهایی برخی از دفتر اساتید قرار دارد. کلاس های صبح دانشکده در ساعت هفت نیم برگزار می‌شود. به طور میانگین صبح ها حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت زمان برای رسیدن به دانشکده برای خودتون کنار بگذارید. توصیه می‌کنم برنامه کلاسیتونو جوری تنظیم کنید که ظهر ویا ساعت ۶ عصر به بعد به دلیل ازدحام منطقه دانشکده رو ترک کنید.

دوستان خوابگاهی با توجه به اینکه دانشگاه خواجه نصیر در چند نقطه از شهر خوابگاه دارد توصیه ام به انتخاب خوابگاه در وسط شهر است و کلا روی پای خودتون بیستید و روی سرویس های خوابگاه زیاد حساب باز نکنید به این دلیل که سرویس ها فقط در ساعات خاصی و در میدان ونک وجود دارد.

راه های دسترسی با وسیله شخصی

گزینه دیگر هم استفاده از وسیله شخصی است برای مسیر یابی که توصیه می کنم از نرم افزار های مکان یاب استفاده کنید. متاسفانه دانشکده پارکینگ برای دانشجویان حتی دکترا هم ندارد و  پیدا کردن جا پارک در آن منطقه بسیار بسیار دشوار است و حسابی اذیت می شید. اگه قصد دارید با وسیله شخصی به دانشکده بیاید و خیالتان راحت باشد لازم است یه کم سحر خیز باشید چرا که با کمی سحر خیز بودن از ترافیک صبحگاهی تهران در آن منطقه فرار کردید و قبل از ساعت هفت صبح جای پارک در خیابان های روبه روی دانشکده پیدا می‌شود. توصیه نمی کنم اگر صبح ها کلاس ندارید وسیله شخصی بیاورد چون مسئله جای پارک واقعا مهم است و احتمال جریمه شدن و حتی حمل با جرثقیل وجود دارد! در مورد زمان بازگشت با وسیله شخصی، حرکت در ساعت اولیه ظهر و یا ساعت ۲۰ به بعد ،که ترافیک تهران کمتر است می تواند در صرفه جویی زمان شما بسیار موثر باشد. در نهایت زمان تقریبی برای رسیدن به دانشکده با وسیله شخصی و پیدا کردن جای پارک مناسب حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت است و البته در اواسط روز، پیدا کردن جای پارک مناسب شاید ۳۰ دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *