دانلود مقاله عملکرد اینورتر میکروگرید در حالت قطع و وصل شبکه


دانلود مقاله عملکرد اینورتر میکروگرید در حالت قطع و وصل شبکه

مقاله الکترونیک قدرت 1

عملکرد اینورتر میکروگرید در حالت قطع و وصل شبکه

چکیده:

میکروگرید یک شبکه کوچک و قابل کنترل است که از بار و قدرتهای کوچک تشکیل شده است که انرژی و توان را برای بار محلی فراهم می کند. کنترل پیچیده میکروگرید بوسیله اینورتر میکروگرید انجام می شود. در این مجموعه دو حالت قطع و وصل شبکه برای اینورتر میکروگرید در نظر گرفته شده است. در حالت عملکرد وصل از ردیابی جریان هیسترزیس به کمک تنظیم جریان خروجی به شبکه به منظور تامین انرژی انتقال استفاده می کند. در حالت قطع از کنترل حلقه بسته ولتاژ با تنظیم ولتاژ خروجی به منظور حصول ولتاژ بار پایدار استفاده می کند. وقتی شبکه با خطا بامواجه شداینورتر بطور پیوسته بین دو حالت کاری وصل و قطع سوئیچ می کند. نتایج شبیه سازی امکان پذیری و اثربخشی استراتژی کنترل را نشان میدهد.

 

مقدمه

تولید پراکنده در این سالها به عنوان یکی از فرمهای تولید انرژی مورد توجه است. استفاده اصلی این سیستمها در نیروگاه بادی و سلولهای سوختی و خورشیدی و برای حفاظت از محیط زیست  و همچنین ذخیره انرژی و تنوع در تولید مورد استفاده است.

تمرکز فعلی در سراسر جهان در مقیاس بزرگ استفاده از سیستم قدرت با خطوط انتقال از راه دور است. اما چند مانع وجود دارد. هزینه بالا و سختی ها راه اندازی مشکلات فراهم کردن ایمنی و قابلیت اطمینان مورد نیاز مصرف کننده ها و تنوع تقاضا ازجمله این معایب است.

سیستم های توزیع پراکنده به بهبود ضریب توان  و توسعه پذیری و انعطاف پذیری منبع قدرت و حفظ پایداری شبکه بهینه سازی سیستم توزیع و کم کردن هزینه توزیع و انتقال را فراهم می کند. از نقطه نظر انتشار آلاینده ها در مقایسه با نیروگاه سنتی سیستم های توزیع پراکنده نیز دارای امتیاز الایندگی کمتر و به عنوان انرژی پاک مورد استفاده میباشد.

وجود شبکه توزیع پراکنده مشکلاتی همچون پایداری و کیفیت توان و تنظیم رله ها و قطعات جانبی را به همراه دارد در این میان چگونگی تاثیر کنترلر اینورتر میکروگرید به عنوان مسئله کلیدی به منظور تامین پایداری و عملکرد صحیح این شبکه ها مدنظر می باشد.

 

میکروگرید

یک رویکرد پیشرفته در ادغام تعداد نا محدودی از منابع انرژی توزیع شده در شبکه میباشد.

مفهوم میکروگرید از دو اصل اساسی گرفته شده است:

1-داشتن دور نمای سیستم برای مصرف کننده ها، خدمات شهری و جوامع به منظور دریافت همه مزایای ادغام منابع انرژی توزیع شده بدون یک سیستم انرژی ضروری است.

2-تجارت برای تصریح پذیرش این مفهوم پیشرفته به دلیل کاهش هزینه اولیه و ارتقاء ارزش میکروگرید ترغیب خواهند شد.

ساختار میکروگرید

ساختار یک نمونه اولیه میکروگرید در شکل    (1)نشان داده شده است. میکروگرید از چندین منبع قدرت کوچک و منابع ذخیره که بهم متصل شده و از طریق مدار شکن و سوییچ اتصال شبکه به بار متصل شده است. در شکل (1) میکروگرید از ساختار شعاعی که دارای فیدرهای a,b,c می باشد تشکیل شده است.

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 17
حجم: 667 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *