دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی


دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی

پیدایش این علم در حقیقت به توسعۀ علم مدیریت باز میگردد. مدیریت به معنای حرفه ای از لحاظ زمانی نهایتا به یک قرن ونیم قبل بازمیگردد امّا معنای عام مدیریت به ابتدای تشکیل جوامع مربوط میشود. جوامع تاکنون ۵ دوره راگذرانده اند:

١- خوراکجو ( عصر کشاورزی) : مواد مورد نیاز مستقیم تهّیه ومصرف میشد.

۲- عصرکشاورزی : تولید از مصرف بیشتر بود برای مازاد تولید باید سازو کارهائی ارائه میشد بنابراین الگوی مدیریتی ﭙیچیده ای لازم بود.

۳- جامعۀ صنعتی

۴- جامعۀ خدماتی.

۵ – عصر اطلاعات و ارتباطات : بازارهای مجازی بوجود آمدند.

موضوع این تحقیق عبارت است ازجذب و استخدام آموزش وبهسازی به کارگیری و انتصاب و نگهداشت منابع انسانی در جهت تحقق اهداف سازمان . این چهار فرآیند فرآیندهای اساسی آن می باشند . در این این نوع مدیریت استراتژیک فرآیندهای اساسی باید با توّجه و نگاه به استراتژیهای سازمان صورت گیرد و مستقل ازاین استراتژیها عمل نشود .امّا درمدیریت استراتژیک منابع انسانی فرآیندهای اساسی با توّجه به استراتژیهای ملی تنظیم میگردد و در واقع مقیاس بحث به سطح ملّی افزایش می یابد و ساماندهی مدیریت منابع انسانی در سطح کلان قرارمی گیرد . استراتژی : مجموعۀ اقدامات مهّم و اساسی برای رسیدن به اهداف است  .

منابع انسانی استراتژیک و مدیریت استراتژیک منابع انسانی باهم مرتبط هستند و نمیتوانند از یکدیگر مستقل باشند در حقیقت اطلّاعات مدیریت استراتژیک منابع انسانی ورودی منابع انسانی استراتژیک وخروجی دوّمی ورودی اوّلی است .موضوع بحث دراین درس درحد مدیریت منابع انسانی استراتژیک میباشد . تمام فعالیّتهای آن باید با توّجه به استراتژیهای سازمان انجام شود و در غیراین صورت به شکست منجّر خواهد شد .

در ایالات متحده، نیم میلیون کارمند منابع انسانی وجود دارد و در سراسر جهان هزاران فرصت شغلی بیشتر وجود دارد. رئیس منابع انسانی یا مدیر منابع انسانی، در بیشتر شرکت‌ها، در بالاترین رتبه مدیریت منابع انسانی قرار دارد و به‌طور مستقیم به مدیر عامل اجرایی گزارش می‌دهد و با هیئت مدیره در یک شرکت دارای سیستم مدیرعاملی همکاری می‌کند.

در شرکت‌ها، فرصت‌های شغلی منابع انسانی در یکی از این دو دسته قرار دارند: عمومی و تخصصی. کارکنان عمومی با رسیدگی به پاسخ‌ها، شکایات و کار بر طیفی از پروژه‌های سازمان، از کارکنان پشتیبانی می‌کنند. آن‌ها، می‌توانند در تمام زمینه‌های کاری با کارکنان در ارتباط باشند و بنابرین به طیف گسترده‌ای از آگاهی نیاز دارند. مسئولیت کارکنان عمومی منابع انسانی، با توجه به نیازهای کارمندان، به‌طور عمیقی متنوع است. کارکنان متخصص، برعکس، وظیفه مخصوصی را در منابع انسانی بر عهده دارند. یک مدیر منابع انسانی بودن به عنوان یکی از بهترین شغل‌ها ملقی می‌شود و در رنکینگ سی‌ان‌ان مانی.کام در سال ۲۰۰۶، در رتبه ۴ام قرار داشت و در رنکینگ شرکتی مشابه، درذ رتبه ۲۰ام بود. ملاک این انتخاب‌ها، میزان دریافت، رضایت شغلی، امنیت شغلی، آینده شغلی و مزایا برای جامعه بود.

مشاوره منابع انسانی یک شغل مرتبط است که در آن افراد به عنوان مشاوران شرکت‌ها کار می‌کنند و وظایف خود را خارج از شرکت تکمیل می‌کنند. در سال ۲۰۰۷، در سراسر جهان ۹۵۰ شرکت مشاوره منابع انسانی وجود داشت که ۱۸٫۴ میلیارد دلار از بازار را به خود اختصاص می‌داد. ۵ شرکت پر درآمد عبارت بودند از: شرکت مشاوره‌ای مرکر، ارنست اند یانگ، واتسون یات (اکنون بخشی از تاورز واتسون است)، ای‌اوان (اکنون با مؤسسه هویت ادغام شده‌است)، و پرایس واتر هاوس کوپرز. در سال ۲۰۱۰، مشاوره منابع انسانی رتبه ۴۳ام رنکینگ سی‌ان‌ان مانی.کام را در اختیار داشت.

 فهرست :

مقدمه

مراحل توسعه مدیریت

تعاریف و اهداف مدیریت منابع انسانی

وظایف مدیریت منابع انسانی

استراتزیهای بهره وری

رضایت شغلی بیشتر

بهبود کیفیت زندگی کاری

سیر توسعۀ مدیریت منابع انسانی

دوره ی رفاه

دوره مدیریت پرسنلی

دلایل چالشی شدن مدیریت منابع انسانی

دوره فراکارآفرینی

سیستم مدیریت منابع انسانی

تجزیه و تحلیل شغل

شیوه های جمع آوری اطلاعات

مدلهای جمع آوری اطلاعات

الگوهای طراحی شغل

روش توسعه یا غنی سازی شغل

منابع و مأخذ

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 43
حجم: 311 کیلوبایت


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *