دانلود راهنمای اجرای آزمون ماتریس های پیشرونده ریون


راهنمای اجرای آزمون ماتریس های پیشرو ریون

  • وسایل آزمایش

کتابچه های آزمون و پاسخنامه به تعداد لازم و یک کتابچه و پاسخنامه برای آزماینده.

  • طرز نشستن آزمودنی ها

آزمودنی ها باید به اندازه کافی از همدیگر فاصله داشته باشند تا نتوانند پاسخهای دیگران را ببینند. برای رفت و آمد ناظران جلسه باید محل کافی در نظر گرفت.

  • روش اجرا

به هر یک از آزمودنیها پاسخنامه داده می شود و از آنها درخواست می شود که مشخصات خود را بالای پاسخنامه در محل تعیین شده بنویسند. وقتی همه آزمودنیها مشخصات خود را نوشتند آزماینده می گوید:”به هر یک از شما یک کتابچه امتحان داده می شود ولی قبل از اعلام شروع امتحان کتابچه را باز نکنید.” بلافاصله کتابچه های آزمون توزیع می شود.بعد آزماینده می گوید:” صفحه اول کتابچه آزمون را باز کنید، از سمت چپ ” . خود آزماینده نیز صفحه اول کتابچه آزمون را باز می کند ونشان می دهد، ” دربالای صفحه نوشته شده است سؤال یک و در پاسخنامه در ستون اول ، شماره سؤال نوشته شده است” نشان می دهد،” در قسمت بالای صفحه شکلی می بینید که قسمتی از آن افتاده است، حالا  قطعه های پایین را نگاه کنید ” آزماینده دست خودرابه ترتیب روی قطعه ها می گذارد.

” نامناسب است، قطعه های (2 و3 ) نیزنامناسب هستند ،چون طرح آنها با طرح شکل بالا یکی نیست، قطعه های (6) چطور؟ این قطعه نیز نامتناسب است ” توضیح می دهد که ناقص است” قطعهای را که برای پر کردن محل خالی شکل مناسب است با انگشت خود نشان دهید”. آزماینده به آزمودنیها نگاه می کند تا اطمینان حاصل کند که قطعه را درست نشان می دهند. در صورت لزوم آزماینده توضیحات بیشتری می دهد . بعد می گوید :” بلی ، قطعه (4) درست است ، بنابراین جواب سؤال یک عبارت است از (4) .” در پاسخنامه مقابل سؤال یک روی حرف (4) علامت (×) می گذارید ، “لطفاً کتابچه راورق نزنید” پس از این که همه آزمودنیها در برابر سؤال یک در پاسخنامه علامت (×)  گذاشتند آزماینده می گوید :” در هر یک از صفحه های بعدی این کتابچه نیز شکلی خواهید دید که قسمتی از آن ناقص است و در پایین نیز شکل قطعه های مختلفی داده شده که فقط یکی از آنها ازهر لحاظ مناسب است.  وقتی در هر سؤال قطعه مناسب را پیدا کردید، حرف بالای آن را در پاسخنامه مقابل همان سؤال در خانه مربوط علامت (×) بگذارید. سؤالاتی که دراین کتابچه خواهید دید به تدریج مشکل تر می شوند ولی اگر به چندسؤال اول خوب دقت کنید پیدا کردن جواب سؤالات بعدی آسانتر خواهد شد .اگر خواستید جواب خود راعوض کنید در پاسخنامه روی علامت قبلی را سیاه کنید و در خانه دیگرعلامت بگذارید . روی سؤالات دشوار وقت خودرا تلف نکنید.در این امتحان 45 دقیقه وقت دارید . در پایان امتحان پاسخنامه و کتابچه راتحویل دهید.” حالا صفحه را برگردانید و جواب سؤال دوم را پیداکنید و در پاسخنامه علامت بگذارید . پس از اینکه آزمودنیها جواب سؤال شماره2 را در پاسخنامه ثبت کردند ، آزماینده می گوید :” جواب این سؤال (5) است.دقت کنید در پاسخنامه مقابل سؤال 2 در خانه (5) علامت بگذارید .حالا می توانید به سؤالات بعدی جواب بدهید. سعی کنیدبه تمام سؤالات جواب بدهید.”

 

به همراه:

جدول 1. میانگین وانحراف معیار نمره های خام گروه های سنی

جدول2. معادل های هوش بهر برای نمره های خام در سنین مختلف

جدول 3 . رتبه درصدی هر یک از نمره های معادل هوش بهر

جدول 4. تفسیر کیفی معادلهای هوش بهر آزمون ماتریسهای پیشرو

کلید ریون بزرگسال

پاسخنامه

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 9
حجم: 275 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *