دانلود پاورپوینت سیستم عامل لینوکس شریف


دانلود پاورپوینت سیستم عامل لینوکس شریف

سیستم عامل چیست ؟

سیستم عامل مجموعه‌ای از برنامه‌هاست که برای مدیریت و کنترل عملیات کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این سیستم عامل به عنوان رابط بین کاربر و سخت‌افزار عمل می‌کند. دستورهای کاربر برای اجرا در کامپیوتر به سیستم عامل اعلام می‌شوند و نتایج حاصل از اجرای دستور‌ها به وسیله سیستم عامل به اطلاع کاربر می‌رسد.

سیستم‌عامل‌ها انواع مختلفی داشته و توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند که در میان کاربران نهایی ۳ نوع سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس و مک طرفداران بیشتری نسبت به دیگر رقباء دارند که هریک از انواع سیستم‌عامل به نسخه‌ها و توزیع‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند.

لینوکس چیست ؟

لینوکس به خانواده‌ای از سیستم‌عامل‌های شبه یونیکس اطلاق می‌شود که از هستهٔ لینوکس استفاده می‌کنند که معروف‌ترین نمونه از نرم‌افزار آزاد و متن‌باز شناخته می‌شود.

لینوکس توسط شخصی بنام لینوس توروالدز زمانی که در سال ۱۹۹۱ ساخته شد.توروالدز نوشتن سیستم عامل لینوکس را با هسته (قلب سیستم عامل) آن شروع کرد. قسمتی از آن را خودش نوشت وقسمتی دیگررا از کدهایی که وجود داشت استفاده کرد.

سپس این سیستم را بین دوستانش و یکی از اجتماعات هکری در اینترنت توزیع کرد و از آنها خواست تا روی آن کار کنند تا بهتر شود. این آغاز راه لینوکس بود.

لینوکس شریف

لینوکس شریف نام توزیعی دو زبانه (فارسی/انگلیسی) از لینوکس است که بر پایهٔ گنو/لینوکس بنا شده‌است. این توزیع که در شرکت فارسی‌وب شریف با توجه به نیازهای بومی کاربران ایرانی و فارسی‌زبان تهیه شده، پس از طی مراحل آزمون نسخه‌های آزمایشی، در ۷ خرداد ۱۳۸۵ به طور رسمی در دانشگاه صنعتی شریف معرفی شد.

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 15
حجم: 875 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *