دانلود مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح اولیه تولید الکل خرما


دانلود مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح اولیه تولید الکل خرما

مقدمه:

تحلیل اقتصادی پروزه.تکنیک های مقایسه و تصمیم گیری و انتخاب از میان راه حل ها.بر اساس شرایط مطلوب پولی یا اقتصادی را شامل میشود.به همان میزان که تکنولوزی صنعتی افزایش مییابد.تصمیم گیری اقتصادی نیز مشکل تر و حساس تر میشود.مجموعا استفاده از این تکنیک ها دارای اهمیت اساسی هستند.زیرا میزان سود یا ضرر حاصل از کیفیت راه حل خاص انتخاب شده. بستگی به استفاده بجا از این تکنیک ها دارد.

جست و جو برای یافتن راه حل های ممکن .دربرگیرنده دو نوع وظیفه میباشد:شرح رده ها یا شرح تفاوت راه حل هابطور عملی.و شرح

اختلافات چشمگیر تفاوت راه حل ها برای هر رده خاص در عمل .برای مثال مشکل فضای یک کارخانه ی شلوغ شاید با اجرای

رده های مختلفی از راه حل ها کاهش یابد.مواردی مانند :ساخت فضای بیشتر .اجاره ی فضای وسیع تر .باز سازی فضای موجود .مقاطعه کاری فرعی.کاهش خط تولید و غیره…  همراه با هر یک از این رده های انتخابی .اختلافات و دگرگونی هایی نیز در نظر گرفته می شوند.تحلیل گر با شناسایی .شرح و توضیح اهداف و مشکلات میتواند منافع بسیاری را برای یک سازمان به ارمغان اورد.

از انجا که تحلیل های اقتصادی برای دستیابی به راه حل یا راه حل هایی که در اینده مورد استفاده قرار میگیرند بکار میروند.طبیعتا مبتنی بر ارزیابی های وقایعی هستند که در اینده اتفاق می افتند. مشکل ترین بخش از یک تحلیل اقتصادی ارزیابی کمیت های مرتبط با اینده میباشد.ارزیابی ها بیشتر مبتنی بر نتایج گذشته بوده و بهترین و معمول ترین منبع اطلاعات در مورد نتایج گذشته .اطلاعات مربوط به گذشته تشکیلات اقتصادی است.بررسی سوابق  به جهت حصول ارزیابی های مثمر ثمر و پر ارزش میبایست مکررا در مورد سوابق اماری اقتصادی و مهندسی با  قضاوت صحیح و تحلیل معقول اجرا شود.

 

اقتصاد مهندسی:

اقتصاد مهندسی عبارت است از مجموعه ای از تکنیک های ریاضی برای ساده کردن مقایسه اقتصادی پروزه های صنعتی  و یا به عبارت ساده تر اقتصاد مهندسی ابزار تصمیم گیری برای انتخاب اقتصادی ترین پروزه هاست.

مهندسین.:طراحان و مجریان هستند . وظایف انها مدیریت.تصمیم گیری و حل مسائل جهت دست یابی به اهداف سازمان میباشد.اقتصاد مهندسی در تمام فعالیت های ذکر شده برای مهندسین نقش اساسی دارد .زیرا کلیه فعالیت های صنعتی باید مورد تجزیه و تحلیل اقتصادی قرار گیرند.

تاریخچه اقتصاد مهندسی:

در سال 1887 کتابی تحت عنوان نظریه اقتصادی محل راه اهن ها توسط آرتور م. ولینگتن به چاپ رسید.او که یک مهندس ساختمان بود.مهندسین را تشویق به بررسی های اقتصادی پروزه های صنعتی نمود.او برای بررسی اقتصادی طرح راه اهن از روش ارزش فعلی با عمر بی نهایت استفاده نمود.

در سال 1920 کتابی تحت عنوان مهندسی مالی بوسیله  ا.بی گلدمن و در سال 1923 کتاب دیگری به نام اقتصاد مهندسی توسط  جی.سی.ال.فیش منتشر شد.در کتاب های فوق سعی شد تا  به کمک مدل های ریاضی .پروزه ها بصورت مدلهای سرمایه گذاری

فرموله شوند. گلدمن در کتاب خود از اینکه نویسندگان کتاب های مهندسی به شناخت هزینه های لازم جهت اجرای طرح های مهنسی و نهایتا  بررسی های اقتصادی توجه کافی نمی نمایند.اظهار تاسف می کند. او بررسی اقتصادی طرح ها را امری ضروری میداند.

در سال 1930 کتابی تحت عنوان مبانی اقتصاد مهندسی توسط پروفسور اوزن ال. گرانت به چاپ رسید.کتاب او اولین کتابی بود که پارامتر های اقتصادی را شناسائی و تکنیک های کمی اقتصاد مهندسی را ارائه نمود. او از مقایسه اقتصادی بین چند طرح سخن گفت واصول اقتصاد مهندسی را معرفی نمود.به همین دلیل او را بنیانگذار علم اقتصاد مهندسی مینامند.

 

تعریف نرم افزار کام فار:

کام فار نرم افزاری است که شامل دو نوع فاز است:

الف:فاز ساخت     ب:فاز بهره برداری

همچنین این نرم افزار شامل سه سبد است.اولین سبد هزینه ثابت سرمایه گذاری است.که در فاز ساخت مورد بررسی قرار میگیرد.

دومین سبد هزینه تولید است که در فاز بهره برداری مورد بررسی قرار میگیرد که شامل هزینه های انرزی و حمل و نقل و هزینه تعمیر و نگهداری و بیمه و ….است.

سومین سبد درامد را مورد بررسی قرار میدهد که فقط شامل درامد فروش محصول است.

کام فار بعد از بررسی این سبد ها ارزش فعلی را محاسبه کرده و به ما میگوید که پروزه اقتصادی است یا نه؟

همچنین این نرم افزار . نرم افزاری محصول محور است .یعنی اگر یک کارخانه درآمدش حاصل از محصول باشد میتوان به بررسی اقتصادی ان از طریق کام فار پرداخت.مثل کارخانه سیمان سفید که درآمدش از فروش سیمان به داخل یا خارج از کشور تامین میشود.

و اگر کارخانه ای درآمدش محصول محور نبود نمی توان به بررسی اقتصادی آن از طریق کام فار پرداخت.مثل شرکت پل سازی که درآمد آن از محصولش تامین نمی شود.

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 52
حجم: 93 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *