دانلود پاورپوینت FTP در شبکه


دانلود پاورپوینت FTP در شبکه

نام درس:شبکه

رشته:کامپیوتر نرم افزار

 

آنچه در این ارائه به آن خواهیم پرداخت:

تعریف  FTP

ویژگی های پروتکل FTP

راه اندازی FTP Server

قراردادن فایل‌ها بر روی FTP Server

اتصال به FTP Server

 

FTP چیست؟

FTP (File Transfer Protocol) یکی از قدیمی ترین پروتکل های اینترنت است که هنوز کاربرد زیادی دارد.

این پروتکل،یک پروتکل استاندارد در TCP/IP است مانند HTTP که محتوای وب را منتقل می کند یا SMPT که نامه های الکترونیکی را انتقال می دهد. FTP نیز راهی ساده برای تبادل فایل از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر است که به دلیل استفاده این پروتکل از پورت شماره 21، عمل بارگیری بسیار سریع انجام می شود.

یادآوری:

پورت 21: پورتی است که سرویس دهنده  به آن گوش فرا می دهد تا از صدور فرامین آگاه و آنان را به ترتیب پاسخ دهد . سرویس گیرنده برای برقراری ارتباط با سرویس دهنده از یک پورت تصادفی و موقتی ( بزرگتر از 1024 ) استفاده می نماید(پورت.(x

 

FTP نیز مانند آدرس وب سایت ها،آدرس مخصوص خود را دارد معمولا اگر آدرس یک وب سایت به صورتhttp://WWW.domain.com  باشد آدرس FTP آن سایت به صورت ftp://ftp.domain.com  است.

مهمترین کاربرد این پروتکل،استفاده طراحان و مدیران وب سایت ها برای انتقال محتوای سایت است.زمانی که فضایی را برای سایت خود اجاره می کنیم،یک آدرس FTP در اختیارمان قرار می گیرد تا عمل انتقال فایل ها را از کامپیوتر خود به وب سرور و بالعکس انجام دهیم.CuteFTP  برنامه ای مناسب برای این کار است که نصبی راحت دارد و فقط Username  و Password مربوط به FTP را باید داشته باشیم تا عمل انتقال فایل بین کامپیوتر و سرور را انجام دهیم.

ویژگی های پروتکل FTP

  • پروتکل FTP ، اولین تلاش انجام شده برای‌ ایجاد یک استاندارد به منظور مبادله فایل بر روی شبکه های مبتنی بر پروتکل TCP/IP است که از اوایل سال 1970 مطرح  و مشخصات استاندارد آن طی RFC 959 در اکتبر سال 1985 ارائه گردید .
  • پروتکل FTP از مدل سرویس گیرنده – سرویس دهنده تبعیت می نماید . برخلاف HTTP که یک حاکم مطلق در عرصه مرورگرهای وب و سرویس دهندگان وب است ، نمی توان ادعای مشابهی را در رابطه با پروتکل FTP  داشت و هم اینک مجموعه ای گسترده از سرویس گیرندگان و سرویس دهندگان FTP وجود دارد .
  • برای ارسال فایل با استفاده از پروتکل FTP به یک سرویس گیرنده FTP نیاز می باشد . ویندوز دارای یک برنامه سرویس گیرنده FTP از قبل تعبیه شده می باشد ولی دارای محدودیت های مختص به خود می باشد . در این رابطه نرم افزارهای متعددی تاکنون طراحی و پیاده سازی شده است:
    مانند: ulletProof FTP ، WS FTP Professional، FTP Explorer  و Smart FTP نمونه هائی در این زمینه می باشند .

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 50
حجم: 669 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *