دانلود مقاله بررسی تأثیر مبانی اعتقادی صهیونیسم بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران


دانلود مقاله بررسی تأثیر مبانی اعتقادی صهیونیسم بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران

چکیده :

به تصریح قرآن کریم، یهود، سخت‌ترین دشمنی را نسبت به مسلمانان دارد (مائده /82)، این قوم درسیر تاریخی خود، مواردی چون کشتن دسته جمعی پیامبران، تحریف کلام الهی، گوساله پرستی، سرپیچی ازفرمان‌های الهی، درخواست‌های عجیب از پیامبران الهی و.. را در کارنامه‌ سیاه خود دارد. درعصرما هم، پشت پرده بسیاری از اقدامات شیطنت­آمیز سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی، گروه‌های ازفرقه‌ اشکنازی یهود قرار دارد که برجسته‌ترین آن­ها، جریان ملی­گرا و سکولارصهیونیسم است. این جنبش که برپایه‌ پروتکل‌های 24گانه صهیونیسم شکل گرفته و پایه­گذاروزمامدار رژیم صهیونیستی است، با فلسفه‌ خونبارقبالی –  تلمودی و با راهبردهایی چون: «تجمع و یورش»، تهدیدی جدی برای جهان اسلام و ایران اسلامی به عنوان رهبر راستین و اصیل جهان اسلام به شمار می­رود. اهمیت وضرورت این موضوع به این است که شناخت این مبانی خودبرتربینانه و تحریف­شده، ما را در شناخت دشمن صهیونیستی و خنثی­سازی به موقع و کامل توطئه‌های آن یاری می‌دهد.                                                                             کلیدواژه‌ها:  یهود، صهیونیسم،  فراماسونری، ارض موعود، نژاد برتر، پروتکل‌های یهود ، عهد عتیق ، تلمود، امنیت ایران

مقدمه

هیچ قومی به اندازه‌ یهود درقرآن کریم، مورد عذاب عذاب­ها، توبیخ­ها، نفرین­های گوناگون و پیاپی قرار نگرفته است؛ مواردی مانند مورد لعن الهی قرار گرفتن و مسخ شدن به صورت میمون و خوک (مائده /60)، سرگردانی چهل ساله در صحرای سینا (مائده /26)، معلق نگه داشتن کوه طور بر بالای سرآن‌ها (اعراف /171)، قالب تهی کردن در اثر صاعقه (اعراف /155)،  محکوم شدن به آوارگی در اطراف زمین ( اعراف/ 168)، محکوم شدن به کشتاریکدیگر (بقره/54 )، بخشی از عذاب‌های الهی نسبت به این قوم سرسخت و مرموز است. این قوم درطول تاریخ حیات خویش، اقدامات تزویرآمیز و مشکوکی از خود نشان داده؛ هر جا که فرصت یافته است، علیه محافل سیاسی ودینی پیرامون خود، اقدامات خصمانه‌ای را ازخود نشان داده­است. توطئه سیاسی- اجتماعی درزمان خشایارشاه، که به قتل عام 78 هزار ایرانی انجامید؛ توطئه مذهبی و سیاسی علیه پیامبران پس ازحضرت موسی(ع)، به ویژه پیامبر اکرم(ص) و سوزاندن مسیحیان نجران درروزگارفرمانروایی ذونواس دریمن که به اصحاب اخدود معروف شده است، توطئه علیه نومسیحیان و تازه مسلمانان و نفوذ تحریف گرایانه در این دو دین و… نمونه‌هایی از دشمنی این قوم با ادیان الهی و پیروان آن­هاست. یهود پس ازسده‌ دوم هجری، تقریباً اقدام برجسته‌ای را در قالب تشکل یا تشکیلاتی انجام نداد و به سبب فتنه­انگیزی ورفتارمشکوک و ریاکارانه‌ خود، درهردوحوزه‌ اسلام و مسیحیت در انزوا قرار گرفت و در غرب، به محله‌های مخصوص یهودی­نشین (گِتو) رفت تا این که پس از رنسانس، تصمیم گرفت به صورت سازمان یافته‌ای وارد میدان معادلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شود.                                                                                                  آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی (ره) در کتاب «دنیا بازیچه‌ یهود» می‌نویسد:  یهود در قرن 18 میلادی، محفلی به نام ماسونی تشکیل داد؛ یهودی‌ها طی اعلامیه‌های خود، اهداف خویش از تشکیل محفل ماسونی را چنین بیان کردند :

“1- محافظت از یهودیسم درجهان

2- نابود کردن ادیان مختلف جهان؛

3- منتشر نمودن روحیه‌ بی­دینی میان ملت‌ها …(حسینی شیرازی ،1423، ص. 27 ).

ایفای نقش یهود به­ویژه فرقه‌ اشکنازی آن، که در محیط هلنیستی و مسیحی پرورش یافته بود، درقرن بیستم به اوج خود رسید و برمناسبات متعدد، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی جهان به صورت خزنده ومرموزی تأثیر گذاشت. انقلاب اکتبر1917 شوروی سابق با ایدئولوژی مارکسیستی و مادی­گرایانه و هم­دستی با دولت آلمان نازی دریهودستیزی ویهودسوزی برای کوچاندن اجباری آن­ها به فلسطین اشغالی (گارودی، 1369، ص­ص. 94-95 )تشکیل دولت جعلی صهیونیست در 1948م و شکست اعراب در جنگ‌های پیاپی 1967 و 1973، قله‌های این حرکت خزنده ومزورانه است.

بیان مسئله تحقیق

تردیدی نیست که رفتار و عملکرد انسان، برآیند اندیشه‌ها، باورها ومبانی اعتقادی اوست و بندرت پیش می‌آید که انسان کاری را که به آن اعتقاد و باور ندارد، درشرایط عادی انجام دهد. قوم یهود هم پیرو همین قاعده‌ کلی است. اگرمی‌بینیم در200 سال گذشته، جریان‌های وابسته به این آیین مانند ماسونی، فراماسونری، صهیونیسم و شیطان­پرستی دست به اقدامات فتنه­انگیزو بی­رحمانه وافراطی زده‌اند، ریشه‌ این عملکرد را باید درمبانی فکری – اعتقادی منسوخ شده وتحریف گشته آن­ها جستجو کرد. می‌دانیم که با بعثت حضرت عیسی(ع)، آیین یهود منسوخ شد ویهودیان با توجه به این که کتاب‌های مقدس آن­ها، آمدن مسیح (ع) را نوید داده بودند، باید پیرو آن حضرت می‌شدند. ولی کاهنان یهود به خاطر دل بستگی به قدرت، ثروت و شهرت، حاضر نشدند بعثت آن حضرت را به رسمیت بشناسند؛ از این رو درصدد کشتن او برآمدند و به آزارو کشتار پیروان او از طریق نفوذ درامپراتوری روم پرداختند.آن­ها احکامی را که ناظربه شرایط زمان حیات حضرت موسی (ع) وذلت بنی­اسرائیل بود، پس از بعثت حضرت عیسی (ع) دوباره به صورت پررنگ‌تری احیا کردندواحکامی که با خواسته‌هاوآرزوهای آنان هم­خوانی نداشت، تحریف کردند. چنان که قرآن کریم به این موضوع چندبار اشاره فرموده­است ( نساء / 46- مائده /13).

به عنوان نمونه در کتاب «قبّاله» می‌خوانیم (هارون، 1389، ص.19):

« یهودی خدای زنده‌ای درکالبد انسان است. او (یهودی)، اولوهیت جهان است» .

«دستورات خاخام را بایستی مافوق احکام پیامبران درنظر گرفت» .

«سایر انسان‌ها به تمام معنی، بی­محتوی و از نژادپست هستند. آن­ها فقط برای خدمت به یهودیت زنده‌اند. آنان، حیوانات کوچکی هستند».

«سخنان خاخام، سخنان خدای حی است. حکمی که خاخام صادرنماید، برای خدا قانون محسوب می‌شود. خاخام جوکانان می‌گوید: «تمام خاخام‌ها خدا خواهند شدو …».

« خاخام آبوهو می­گوید: خاخام‌ها صاحب و اختیاردارحکمرانی خداوند درزمین هستند، خداوند مجبور به برآوردن وتدارک خواسته‌های آنان است.».

«ساحری بسیار خطرناک است. می‌تواند برخدا سایه افکند. با وجود آن، خاخام کانینا، از انجام آن ابا نکرد. این برای آن بود که او از خدا خیلی برترو بالاتربود»(هارون، 1389، ص.19).

«پیروجوان، دختران نابالغ، کودکان وزنان را به قتل برسانیدوترحم نکنید»(حزقیال، باب9، آیه 5 و6)

«ریختن خون غیریهودی درواقع قربانی کردن درراه خدا محسوب می‌شودو به همان اندازه نزد خدا اجر دارد»(هارون، 1389: 17 به نقل از کتاب سلطان آروح).

بدیهی است که این آموزه‌های تحریف شده، چه تأثیر عمیقی درعملکرد افراطی و جنایت­بار این جریان می‌تواند داشته باشد.

سوال، فرضیه و هدف

مسئله این است که آیا مبانی اعتقادی این جریان درعملکرد ضدبشری آن­ها مؤثراست و میزان این تأثیرپذیری چه اندازه است؟ وچگونه می‌توان با آن مقابله کرد واز تأثیر مخرب آن کاست؟

نگارنده معتقد است که مبانی اعتقادی نسخ شده ویا تحریف شده‌ یهود در شیوه‌ عملکرد صهیونیسم تأثیرشایانی دارد؛ به دلیل این که آموزه‌های غیراصیل آن با گرایش‌های توسعه‌طلبانه وخودبرتربینانه این قوم کاملاً منطبق شده­است ودست­آویزی برای اعمال افراطی آن­ها شده­است.

هدف این است که با آشنایی با این مبانی، به افکار و اعتقادات ضدبشری این جریان پی ببریم و پرده تزویر و فریب کاری رسانه‌های وابسته به آن را کنار بزنیم و از نگاه سطحی و خوش­بینانه به این جریان و حامیان آن به طور جدی پرهیز کنیم و بر انسجام و وحدت ملی- اسلامی خود در برابرآن بیفزایم و اجازه ندهیم دشمن ازمیان مسلمانان و ایرانیان برای خود یارگیری کند.

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 33
حجم: 75 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *