دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی پرورش گـاو شیری


دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی پرورش گـاو شیری

مقدمــه :

جمعیت جهان که در آغاز قرن پیش حدود دو میلیارد نفر تخمین زده می‌‌شد به بیش از شش میلیارد نفر در آغاز سده جدید افزایش یافته و پیش بینی می‌شود که تا سال 2020 این رقم از مرز هشت میلیارد نفر عبور کند، یعنی در طول فقط دو دهه ، جمعیتی بالغ بر کل جمعیت جهان در آغاز قرن بیستم به جمع نفوس جهان افزوده خواهد شد.

نیاز روزافزون این جمعیت رو به رشد به مواد غذایی ، رشدی جهشی را در صنایع غذایی تمام ملل ایجاب می‌نماید. شیر، یکی از مهم ترین مواد خوراکی مورد استفاده بشر است. شیر با دارا بودن مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین ، کلسیم ، سایر مواد معدنی و نیز حدود750 کیلوکالری انرژی در هر لیتر می‌تواند سهم عمده ای در سلامت و سبد غذایی افراد جامعه داشته باشد.

نیاز انسان به پروتئین موجب شده که دامهای اهلی توسط بشر نگهداری و پرورش یافته و بخشی از نیاز غذایی وی را تامین نمایند، یکی از اساسی ترین و مهم ترین مواد غذایی هر جامعه را لبنیات تشکیل می دهد. و پایه تولیدات لبنی شیر است شیر حاوی ترکیبات غذایی بسیار غنی از جمله کلسیم ، چربی بدون کلسترول ، ویتامین ها ، علی الخصوص ویتامین  D و مواد پروتئینی می باشد.بطوریکه به تنهایی میتواند غذای کاملی برای انسان محسوب گردد ، غذایی که مصرف آن برای همه گروههای سنی و جنسی لازم و ضروری است.

ارائه دهندگان این طرح در نظر دارند به فعالیت در زمینه تولید شیر پرداخته و شیر مورد نیاز در سطح منطقه را تامین نمایند، در عین حال با تلقیح گاوهای شیری ،اقدام به تولید گوساله خواهد شد که گوساله های نر حاصل به فروش رسیده و تلیسه های بوجود آمده جایگزین دامهای پیر شده و مازاد تلیسه ها نیز به فروش خواهند رسید. همچنین علوفه و کنسانتره مورد نیاز نیز از محل کاشت علوفه در اراضی طرح استحصال میگردد.

اجرای علاوه بر اینکه دارای توجیه اقتصادی مناسبی می‌باشد ، همچنین زمینه اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر را فراهم می‌آورد. ضمن اینکه این طرح دارای این قابلیت می‌باشد که در قالب تعاونی های بانوان به مرحله اجرا درآید.

 

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 21
حجم: 123 کیلوبایت


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *