دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی مـهـد کـودک (راه اندازی)


دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی مـهـد کـودک (راه اندازی)

مقــدمه :

تغییر روش زندگی افراد جامعه و تمایل روز افزون به زندگی ماشینی و مدرن ،‌ موجب بروز پاره‌ای مسائل جدید در زندگی روزمره شهروندان شده است. افزایش مشارکت بانوان در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی و حضور بیشتر این قشر جامعه در محیط های کاری خارج از منزل باعث کاهش ساعات حضور مادران در محیط خانه و به تبع آن عدم وجود امکان مراقبت از کودکان توسط مادر می‌شود.

از دیگر سو، با توجه به آموزه های نوین تربیتی و آموزشی استفاده از خدمات مشورتی نهادهای ذی‌صلاح در مورد تربیت و پرورش کودکان خردسال ، اهمیت فراوانی یافته است. مهد های کودک در این میان از عمده ترین مراکزی هستند که قادر می‌باشند ضمن نگهداری از کودکان در ساعات کاری ، موجبات آسایش خاطر خانواده ها را فراهم آورده و زمینه ساز فعالیت اقتصادی مفید والدین در محل کارشان شده و از سوی دیگر بااستفاده از مربیان کارآزموده و تحصیلکرده ، از روشهای نوین تربیتی و آموزشی بهره گرفته و زمینه ساز تربیت صحیح کودکان و بارور شدن استعدادهای آنان در زمینه های هنری و درسی گردند.

با اجرای این طرح که شامل تاسیس یک باب مهد کودک دارای کارگاه های سفالگری و نقاشی و آزمایشگاه علوم می‌باشد،‌ ضمن اینکه گامی در جهت تعلیم و تربیت صحیح فرزندان این مرز و بوم برداشته می‌شود، بازده مناسب اقتصادی نیز عاید مجریان طرح خواهد گردید. همچنین بستر مناسبی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی خصوصا بانوان تحصیلکرده فراهم خواهد شد.

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 17
حجم: 98 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *