دانلود پاورپوینت آموزشی نقش بازاریابی در توسعه تجارت ایران


مقدمه

روند تجارت طی سال های آینده تغییر خواهد کرد، نرخ رشد اقتصادی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (OECD) طی 20 سال آینده حدود 3% و نرخ رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه در این دوره به حدود 5/7 % خواهد رسید.

در این دوره سهم کشورهای در حال توسعه از تولید جهانی از حدود 6/1  به حدود 3/1  خواهد رسید. در نتیجه، قدرت و تأثیر گذاری اقتصادی ازکشورهای صنعتی  مثل ژاپن، آمریکا و اتحادیه اروپا به سمت کشورهای آمریکای لاتین، اروپای شرقی، آسیا وآفریقا کشیده خواهد شد. پیش بینی شده است که چین تا سال 2010 به بزرگترین اقتصاد جهان مبدل خواهد شد. حجم تجارت جهانی از 4000  میلیارد دلار در سال 93  اکنون از مرز 7000 میلیارد دلار گذشته است.

تغییرات عمده در بازارهای جهانی

الگوی رشد اقتصادی کشورهای جهان ( پیدایش اقتصادهای نوظهور)

جهانی شدن اقتصاد

رشد سریع تجارت جهانی نسبت به رشد تولید

الگوی چرخه تجاری محصول در سطح بین المللی

پیروزی نظام های  بازار

ظهور بازارهای جهانی

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 17
حجم: 616 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *