دانلود پاورپوینت امنیت در سیستم های اطلاعاتی حسابداری


مقدمه

حسابداری ثبت رویدادهای اقتصادی ، پردازش و تجزیه وتحلیل داده ها و ارائه نتایج این پردازش در قالب صورتهای مالی است.

در تعریفی گسترده تر هدف از حسابداری عبارتست از تامین اطلاعات برای تصمیم گیریهای اقتصادی.در واقع حسابداری با تهیه اطلاعات مورد نیاز تصمیم گیرندگان ، خدمتی حیاتی را ارائه می دهد تا آﻧﻬا بتوانند از میان گزینه های مختلف کاربرد منابع کمیاب در انجام فعالیتهای تجاری و اقتصادی، انتخابی منطقی انجام دهند . پس حسابداری در حقیقت حلقه اتصال بین فعالیتهای تجاری و تصمیم گیرندگان به حساب می آید.

سیستم اطلاعات حسابداری

سیستم : به زبان ساده مجموعه ای از اجزاء بهم پیوسته است که با هم در ارتباط بوده و هدف واحدی را دنبال می کنند.

سیستم اطلاعاتی : اطلاعات و دستورات را به صورت وارده دریافت کرده و بر اساس دستورات، پردازش های لازم را انجام داده و نتایج را به صورت صادره گزارش می کند.

سیستم اطلاعاتی حسابداری : سیستم اطلاعاتی حسابداری مؤلفه و عنصری از شرکت است که بوسیله پردازش رویدادهای مالی، اطلاعات مالی و اطلاعات مبنای تصمیم گیری را در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد.

سیستم اطلاعاتی حسابداری را می توان محل تقاطع دو موضوع گسترده یعنی حسابداری وسیستم اطلاعاتی مدیریت دانست .آنچه که در هر دو رشته حسابداری وسیستم اطلاعات مدیریت مشترک است توجه محوری به اطلاعات است. حسابداری بیشتر به خود اطلاعات گرایش دارد درحالیکه  MIS بیشتر سیستمهایی را پوشش می دهد که اطلاعات را تولید می کنند .

ERP (ENTERPRISE RESOURCE PLANNING)

ERPیک فکر، فن آوری و سیستم برای مدیریت با کارآیی بالا روی منابع مختلف در کل سازمان است. این نوع مدیریت، از طریق یکپارچه کردن فعالیتها، در جهت بالا بردن کارآیی و بهره وری سازمان و افزایش رضایت و ارزش مشتری انجام می گیرد. ERP تمام مراحل عملیاتی یک فرآیند را در سازمان نمایش می دهد . یک سفارش پس از دریافت به بخش طراحی و سپس تولید هدایت می گردد. پس از آن به بخش انبار و نهایتاً به ارسال کالا منجر می شود. این مراحل تا صدور صورتحساب و محاسبات درآمد در ارتباط با آن سفارش در سیستم ERP ثبت و در اختیار تمام بخشهای مربوطه در شرکت قرار می گیرد.

تحقیقات متعددی در مورد بررسی آثار ERP ، در حوزه های مختلف حسابداری صورت گرفته است . نتایج برخی از این تحقیقات حاکی از آنست که پیاده سازیERP  ، موجب افزایش مربوط بودن اطلاعات حسابداری و تا حدودی کاهش قابلیت اتکای آنها می شود . از طرفی این سیستم ها ، کیفیت بودجه بندی سرمایه ای و بودجه جامع شرکت ها را نیز بهبود می بخشند. استقرارERP همچنین ، مسئولیت پاسخگویی کارکنان در سازمان را به سطحی بالاتر ارتقاء می دهد و ابزار مناسبی جهت پاسخ خواهی از مدیریت ارشد شرکت فراهم می آورد .

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 18
حجم: 692 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *