دانلود پاورپوینت تحلیل معماری خانه روکو


خانه و معماری

معماری ترکیبی از خواستن – اجتماع – بزرگی – هدف وفلسفه – وحدت بین درون و برون – صمیمیت با محیط و انگاه اوج زیبائیست که ما به معماری تعریف میکنیم .آرامش است که معماری را تعریف می کند و هویت هر محیط را تبیین می نماید.

-خانه جایی است که در آن یک شخص، خانواده یا گروهی از افراد با هم زندگی می‌کنند. معمولا خانه محلی است برای خوابیدن و نگاه داشتن وسایل شخصی و دارای تحهیزات بهداشتی و ابزار تهیه و تولید غذا.

-مفهوم خانه (Home) مفهومی وسیع‌تر از محل فیزیکی اقامت مثلا House است. خانه معمولا محل امنیت یا پناه‌بردن است؛ جایی که امورات دنیای بیرون کمرنگ می‌شوند و اشیاء یا افرادی که شخص دوست می‌دارد مرکز توجه هستند. بسیاری از افراد به خانه به عنوان جایی که در آن بزرگ شده‌اند فکر می‌کنند و خانهمی‌تواند از جنس زمانباشد تا از جنس مکان.

معماری و اقلیم

تقسیمات اقلیمی در جهان  

1 : اقلیم بارانی استوایی

2 : اقلیم گرم وخشک

3 : اقلیم گرم-معتدل

4 : اقلیم سرد و برفی

5 : اقلیم قطبی

عوامل اقلیمی

←  شیب زمین

بستر ←    نوع خاک

←  گیاهان

  بارش تابش و بادها

 سوانح طبیعی

 

معماری و فرهنگ

فرهنگ : مجموعه ای از اعتقادات ، باورها ، سنت ها و الگوهای رفتاری و نیز دانش ، اطلاعات و ادبیات مکتوب و شفاهی یک جامعه. هر جامعه ای دارای فرهنگ خاص خود است که شالوده معماری آن جامعه را پایه گذاری می کند.

بنا به عنوان جزئی از فرهنگ معماری            وظیفه عینیت بخشیدن یک اندیشه ذهنی           از طریق فرم ظاهری

                                       تک معنایی               صریح و آشکار                              

 تجلی فرهنگ در فضا           

                                       چند معنایی             تلویحی و نیمه آشکار

معرفی معمار

تادائو آندو

  در 13 اکتبر 1941 میلادی در اوزاکای ژاپن دیده به جهان گشود، در سال 1960 م . به یک بکسر حرفه ای تبدیل شد. در سالهای 69-1962 م . تعالیم خود آموخته و غیر آکادمیک خود را به عنوان یک معمار با سفرهای آموزشی به اروپا، آمریکا و آفریقا و مطالعه بر روی خانه های فرانک لویدرایت و کارهای مدرنیسم قدیمی (کلاسیک) تکمیل کرد.

او از با نفوذ ترین معماران پست مدرن نسل دوم ژاپن محسوب می شود.

آندو از جذابیت فرم صرفنظر کرده و بر جذابیت فضا تأکید می ورزد.

معرفی‌ مجموعه

محل:  در دره کوه روکو، کوبه، ژاپن

مساحت سایت: ۵۹۹۸۱ متر مربع

مساحت ساختمان: ۲۹۶۴۷ متر مربع

دره طراحی: ۱۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹

مدت ساخت: ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳

سایت شیبی ۶۰ درجه به سمت جنوب دارد که در دامنه کوه روکو واقع شده و دارای چشم اندازی وسیع از اقیانوس می‌باشد. ساختمان که شامل ۱۲ واحد مسکونی است با شبکه‌ای منظم به ابعاد ۵/۷ در ۵/۷ متر طراحی شده است، اما در برش با شیب زمین تطابق یافته است. در جایی‌ که ساختمان روی سراشیبی به بالا می‌‌رود، قسمت‌هایی‌ در شکل پلکان‌ها و فضاهای باز وابسته به همی‌ دیده می‌‌شود که فرم کلی‌ را تشکیل می‌‌دهند. فرم پلکانی که به واسطه شیب زمین ایجاد شده، باعث پدید آمدن مهتابی‌هایی‌ با چشم اندازی متنوع برای خانه‌های مسکونی شده است. زندگی‌ روزمره در خانه‌های مسکونی که هر کدام دارای شکل و اندازه‌های منحصر به فرد می‌‌باشد، حول این مهتابی‌ها می‌‌گذارد؛ جایی‌ که حضور طبیعت در آن کاملا احساس می‌‌شود.

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 33
حجم: 1.07 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *