دانلود طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی پرواربـندی گوساله


    مقــــدمه :

نیاز انسان به پروتئین موجب شده که دامهای اهلی توسط بشر نگهداری و پرورش یافته و بخشی از نیاز غذایی وی را تامین نمایند، گرچه در سالهای اخیر جایگزینهایی برای گوشت قرمز معرفی شده ولیکن طعم ومزه گوشت کماکان این محصول را بدون رقیب نگهداشته است. با عنایت به اینکه جمعیت دامی یک کشور  سرمایه ملی محسوب می گردد تداوم تولید و استفاده صحیح از فراورده های آن حیاتی می باشد. بنا بر این تولید گوشت قرمز باید چنان باشد که علاوه بر امکان تداوم تولید، صیــانت از جمعیت دامی کشــور را بعنوان یک سرمایه ملی و استفاده بهیــنه از فـرآورده های آن را میســر سازد.

 

افزایش جمعیت کشور در سالهای اخیر و به تبع آن افزایش مصرف فرآورده های غذایی موجب شده است که روشهای سنتی استحـصال مواد غذایی اعم از کشاورزی و دامداری کارآیی خود را از دســـت بدهند. از ســـوی دیــگر با توجه به نیاز حیــاتی انســـان به پروتئیـــن وهمچنین سیاستهــای دولت جمهـوری اســلامی مبنی بر لزوم خودکفـایی و عدم وابستگـی به بیگانگان در تامین مواد غذایی اساسی مورد نیاز شـــهروندان،درگام نخســت و دستـــیابی به بازار های خارجی منطـقه ای و فــرا منطـقه ای، در گام بعدی، بکارگیری روشــهای علمی نوین اهمیت روزافــزونی یافته اسـت.

 

طرحهای دامپروری خصوصا پرورش گاو و گوسفند با روشهای علمی و درقالب واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی موجبات دستیابی به تولید اقتصادی و بهداشتی فراورده های دامی را فراهم می آورد. با اجرای این گونه طرحها علاوه بر تامین پروتئین دامی جوامع در حال رشد، راندمان تولید افزایش یافته و از امکانات بالقوه و بالفعل محلی و منطقه ای استفاده بهینه به عمل می آید مضافاً اینکه باعث ایجاد اشتغال مولد گردیده و سوددهی معقولی را برای سرمایه گذار در پی خواهد داشت. ضمن اینکه این طرح دارای این قابلیت می‌باشد که در قالب تعاونی های بانوان به مرحله اجرا درآید.

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 21
حجم: 115 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *