دانلود نقش صنعت جهانگردی در ایجاد اشتغال


در فرهنگ عامه مردم ایران ، سفر و مسافرت جایگاه ویژه ای در بابت گسترش اطلاعات ، آگاهیها و شناخت دارد. « مرد پخته» در این فرهنگ به انسان جهان دیده اطلاق می گردد و به سیر و سفر به اطراف و اکناف جهان پرداخته و از هر قوم و ملتی شناخت و نشانه ای در ذهن خود دارد این انسان جهان دیده به صفاتی همچون صبوری ، متانت ، افتادگی ، علم و اطلاعات وسیع برخوردار است ، طبیعتاً او حرفهای تازه وشنیدنی برای گفتن دارد .

مرز و بوم ایران عزیز ما نیز بستر مناسبی برای بروز و ظهور ، این نمادهای فرهنگی است به لحاظ طبیعی ، ما از آب و هوا و شرایط اقلیمی متنوعی در هر گوشه از مملکت خود برخورداریم ،‌که در هر فصل گوشه ای از آن ، جذب کننده انسانهای خوش ذوق است . فرهنگ غنی و قدمت و تنوع فرهنگی ایران نیز شایستگی سیر و سفر در آن را دو چندان نموده است . اقوام و ملیتهای فراوان با تنوع زبانی و فرهنگی ، هر یک جاذبه هایی را برای شناخت و تعمق در آنها فراهم نموده است که می تواند بستر مناسبی برای سیر و سفر ملل دیگر باشد . آثار باستانی به جای مانده از همین اقوام و ملیتها ، جاذبه هایی برای این تبادل فرهنگی و ارتباطات فرا ملیتی است .

علم مدیریت جاذبه های توریستی ، غنای فرهنگی و تاریخی و تنوع اقلیمی یک کشور را منابع ملی آن کشور دانسته و بهره برداری از این منابع را در گرو یک تلاش سیستماتیک ، علمی و باثبات می داند تلاشی که نتیجه سیاست گذاری صحیح مسئولین و متصدیان اداره آن کشور است .

جهانگردی در دهه های اخیر توسعه فزاینده ای یافته است و بخش عمده ای از درآمد پاره ای از کشورها را به خود اختصاص داده است . برای بهبود ارائه خدمات در این بخش فنون و دانش های گوناگونی گردآوری شده اند تا جائیکه لقب « صنعت » را به خود تخصیص داده است . در این وادی علم مدیریت مهمترین دانشی است که جهانگردان را ارتقاء می بخشد .

دانشمندان معتقدند که با نگرش سیستمی یه علوم مختلف ، تخصصهای جدیدی حاصل می شود که آنها را علوم بین رشته ای نامیده اند در این راستا مدیریت ،‌ علمی است که امکان ادغام با اغلب علوم و فنون را داراست و پروژه حاضر نمونه ای کوچک از این پدیده مهم به شمار می آید .

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 68
حجم: 595 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *