پرسشنامه بررسی وضعیت ایمنی در کارگاه‌های تولیدی


پرسشنامه پیش روی شما برای انجام پژوهشی درباره سنجش وضعیت ایمنی در کارگاه‌های تولیدی می‌باشد از نتایج این پرسشنامه صرفاً به منظور افزایش اعتبار چارچوب پیشنهادی استفاده خواهد شد

پرسشنامه ای که در اختیار دارید به منظور یک کار تحقیقاتی تنظیم گردیده است. بدیهی است کلیه پاسخها و اظهارات شما محرمانه تلقی شده و صرفاً در قالب ارقام آماری مورد استفاده قرار می گیرد و نیازی به ذکر نام نمی‌باشد. بدون شک پاسخگویی شما موجب درستی نتایج حاصل از تحقیق حاضر خواهد شد. نهایتاً از همکاری صمیمانه حضرتعالی کمال تشکر را می نمایم.

سوالات مربوط به تعریف خطر، حادثه، ریسک و همچنین خطرات موجود در محیط کار کارگر، علل حوادث شغلی و اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث شغلی بصورت سوالات باز، سوالات مربوط به وقوع حادثه شغلی، اطلاع کارگران از اصول و مقررات ایمنی، استفاده کارگران از وسایل حفاظت فردی در حین انجام فعالیتهای کاری، امکان پیشگیری از وقوع حوادث شغلی، انجام بازرسی از طرف بازرسان مراکز بهداشتی و اداره بازرسی کار از محل کارگاه، رضایت کارگر از شغل خود، آموزش کارگر در زمینه ایمنی و بهداشت حرفه ای بصورت بلی- خیر و همچنین میزان تاثیر تقدیر و سرنوشت و شانس در بروز حوادث شغلی با مقیاس لیکرت(1=کاملا مخالف و 5=کاملا موافق) اندازه گیری شد. به منظور روائی پرسشنامه تعدادی از پرسشنامه ها‌ دربین برخی از کارگران و کارکنان کارگاه های کوچک سردشت توزیع گردید که پس از دریافت نقطه نظرات،  در تعدادی از سوالات اصلاحات لازم به عمل آمد و اطمینان حاصل شد که سوالات مطرح شده در پرسشنامه دقیقاً همان خصوصیات مورد نظر محقق را در تحقیق‌ اندازه گیری کرده است .و برای سنجش پایائی پرسشنامه این تحقیق‌ یک پیش آزمون انجام گیرد که در آن 15 نفر از جامعه آماری تحقیق‌ به طور تصادفی انتخاب شده است،  سپس پرسشنامه های مورد نظر از طریق مصاحبه محقق با ایشان تکمیل گردید. پرسش های مورد نظر به کامپیوتر منتقل شده و از طریق نرم افزار آماری spss مورد سنجش قرار گرفت. در پژوهش حاضر آلفای کرونباخ این پرسشنامه محاسبه و68/0 به دست آمد.

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 3
حجم: 52 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *