دانلود پرسشنامه کاربرد فناوری اطلاعات در ترویج و آموزش کشاورزی


این پرسشنامه در راستای انجام پروژه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی نگرش کشاورزان به کاربرد فناوری اطلاعات در ترویج و آموزش کشاورزی(مطالعه موردی شهرستان اهواز) تهیه شده است

این پرسشنامه شامل 30سوال می باشد

این پرسشنامه محقق ساخته می باشد

روش تحقیق

تحقیق حاضر از لحاظ هدف،کاربردی است چون نتایج آن برای دست اندرکاران آموزشی قابل استفاده می باشد از لحاظ میزان نظارت و درجه کنترل متغیرها میدانی است. هم‌چنین این تحقیق از لحاظ نحوه گردآوری داده ها، از نوع تحقیقات توصیفی است چون هدف آن توصیف شرایط شرایط مورد بررسی می باشد از بین روش های توصیفی نیز این تحقیق از روش تحقیق همبستگی بهره برده است که در آن رابطه بین متغیرها تحلیل و بررسی می شود. جامعه آماری تحقیق شامل کشاورزان شهرستان اهواز می باشد که به علت عدم امکان در استفاده از نظرات تمامی کشاورزان جامعه آماری مورد نظر نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم انجام گردید.

 روش و ابزار گردآوری اطلاعات

در تحقیق حاضر از روش‌های مختلفی برای گردآوری اطلاعات استفاده گردید. از جمله مروری بر مطالعات صورت گرفته در داخل و خارج کشور و استفاده از کتب و مقالات داخلی و خارجی مورد بهره برداری قرار گرفت. بر مبنای نتایج حاصل از این بررسی ها و نیز به منظور نیل به هدف پژوهش پرسشنامه ای در بخش های که شامل ویژگی های فردی کشاورزان،نگرش در زمینه فناوری اطلاعات ،میزان آشنایی با فناوری اطلاعات و به کارگیری آن ،آشنایی به زبان انگلیسی. زیر ساخت ها و راهبرد های فناوری اطلاعات طراحی گردید .

روائی و پایائی پرسشنامه

اعتبار پرسشنامه ها پس از انجام اصلاحات مورد نظر ، جهت تعیین روایی ابزار تحقیق از نظرات اساتید ترویج و آموزش کشاورزی استفاده گردید که بر اساس نظرات آن‌ها روایی محتوایی ابزار مورد تایید قرار گرفت به منطور تعیین پایایی ،آزمون مقدماتی با 30 نفر از افراد جامعه آماری صورت گرفت و با استفاده از از داده های کسب شده ضریب آلفای کرونباخ برای بخش های گوناگون بین 75/0 تا93/0 تعیین گردید.

جدول3-1- مقادیر آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی مقیاس در بخش های مختلف تحقیق

نام سازه یا عوامل تعداد سنجه مقدار آلفای کرونباخ
آشنایی با فناوری اطلاعات 15 97/0
نگرش نسبت به IT 8 75/0
آشنایی به زبان انگلیسی 7 91/0

 

 

 

 

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 3
حجم: 21 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *