دانلود پاورپوینت آلودگی تصویری


درس: اکولوژی

  خداوند در آیات 19 20 و 21 سوره حجر می فرماید:

زمین را بگستردیم و در آن کوهها فکندیم و همه چیزهای مناسب در آن برویاندیم و در آنجا برای شما و کسانیکه شما روزی دهشان نیستید لوازم معیشت قرار دادیم . هر چه هست خزینه های آن نزد ماست و ما آنرا جز به اندازه معین نازل نمی کنیم..

مقدمه

شهر محیطی است با گوناگونی بسیار، فضای شهر بیش‌ترین ارتباط را با مردم و محیط زندگی برقرار می‌سازد. در نتیجه نقش بسزایی در هویت‌بخشی و احساس آرامش به شهروندان دارد. زیبایی، آراستگی، پاکیزگی و انسجام‌بخشی از ویژگی‌ها و معیارهای مهم ارزیابی شهری سالم و آرامش‌بخش است. به عبارت دیگر زیبایی شهر علاوه بر تأثیر آرامش‌بخشی که دارد، شهروندان را تشویق به حفظ و نگه‌داری شهر نیز می‌کند.

تعریف آلودگی:

آلودگی عبارت است از حضور یا ورود یک یا چند ماده یا عنصر آلاینده یا مجموعه ای از مواد و عناصر آلاینده در هوا منظره و یا هر هدف دیگری که به مقدار و مدتی تداوم که برای آدمی جانوران گیاهان و ابنیه زیان آور باشد و یا آسایش مردم و مالکیت اشخاص را به نحوی جدی خدشه دار کند آن محیط آلوده خوانده می شود این تعریف تقریبا نزدیک تعریف سازمان بهداشت جهانی از آلودگی هوا می باشد.

آلودگی تصویری :

اصولا آلودگی تصویری عبارت از هر منظره ای که باعث بی رغبتی و عدم تمایل به تماشا در انسان شود. تفاوت آلودگی بصری با انواع آلودگیهایی که عنوان شد کاملا آشکار است در موارد فوق عنصر آلاینده با صحنه ایجاد شده چندان قابل رویت نمی باشد ولی در آلودگی بصری تمام وکمال ضد زیبائی قابل رویت است که می توان آن را به انواع مختلف زیر تقسیم کرد.

ساختمان‌ها که قد می‌کشند، پنجره‌ها یک به یک متولد می‌شوند و از ترکیب پنجره‌ها و دیوارهاست که شکل و ترکیب اولیه نماهای شهری زاده می‌شوند. اینجاست که نماهای ساختمان‌ها زینت انکارناپذیر شهرهایمان می‌شوند و در هر گذری قرار است چشم‌هایمان را بنوازند.اما آنچه چشم می‌بیند و به خاطر می‌سپارد، ترکیبی ناهمگون از ضلع‌های سرد و بی‌روح و گاه زشت و نامطلوب است.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 45
حجم: 5.7 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *