دانلود پاورپوینت تهیه دارو با استفاده از زهر مار


مارها انواع گوناگونی دارند که از این بین تنها تعداد معدودی سمی و خطرناک هستند . به یاد داشته باشید که حتی مارهای سمی نیز تنها برای دفاع از خود یا به قصد شکار از نیش و سم خود استفاده می کنند . * مارهای سمی به گروه بزرگ تقسیم می شوند : ۱- خانواده ی مارهای مرجانی شامل مار مرجانی , کبری , ماهبا و غیره ۲- خانواده ی افعی ها از جمله افعی , مارزنگی و غیره
نکات کلی و مشخصه های بارز برای شناخت و تشخیص دادن مارهای سمی و مارهای غیر سمی مارهای سمی حفره بین چشم و بینی دارند (حفره حسگر گرما) اما مارهای غیر سمی حفره بین چشم و بینی ندارند.

نکته :
استفاده از کمپرس سرد در مار گزیدگی ممنوع است .

فواید زهر مار
چگونگی کنترلMSو سرطان با استفاده از سم مار
هر گرم زهر خشک مار معادل 680 بشکه نفت ارزآوری دارد
محققان موسسه واکسن و سرم سازی رازی موفق به استخراج ترکیبی از زهر مار و عقرب با نام «ICD» شده اند که رشد سلول های سرطانی را به میزان 20 درصد متوقف کرده و موجب مرگ طبیعی این سلول ها شده است.

این ماده در واقع توده سرطانی بدخیم را به خوش خیم تبدیل کرده است. دکتر عباس زارع میرک آبادی رئیس بخش جانوران سمی و تهیه پادزهر موسسه رازی، با اعلام این خبر به خراسان می گوید: در حال حاضر این آزمایش ها روی موش های مبتلا به سرطان ادامه دارد و تبدیل این دارو به میکروکپسول نیز به زودی انجام خواهد شد.

وی می افزاید: پادزهرهای تولید شده توسط محققان ایرانی از نظر کیفیت، کمیت و تنوع حرف اول را در منطقه خاورمیانه می زند و قادر به رقابت با کشورهای صاحب نام غربی در این زمینه است. دکتر زارع می گوید: سالانه 85هزار آمپول محتوی پادزهر مار و عقرب برای داخل و ٧ تا 10 هزار آمپول برای صادرات تهیه می شود که هر آمپول محتوی 10 سی سی پادزهر باقیمت 52 دلار صادر می شود ولی قیمت جهانی آن 40 دلار است. به عبارتی هر10 سی سی پادزهر مار ساخت متخصصان ایرانی حدود 70 لیتر نفت، ارزآوری دارد. در واقع از هر یک گرم سم خشک مار، حدود یک هزار و 500 ویال آمپول پادزهر تولید می شود ( هرویال معادل 10 سی سی است. .)

 فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 13
حجم: 739 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *