دانلود پاورپوینت کاربرد کامپیوتر در اقتصاد


کاربرد کامپیوتر در اقتصاد بر اساس کتاب  کاربرد نرم افزارهای تخصصی در اقتصاد

تالیف : دکتر یاوری – قوامی – امیر سرداری

آشنائی با نرم افزار اقتصاد سنجی EViews

این نرم‌افزار، نرم‌افزاری قابل برنامه‌نویسی و دارای منوهایی برای انجام تحلیل‌های آماری از پیش تعریف‌شده (نظیر: تحلیل مدل‌های رگرسیونی، تحلیل روندها، تحلیل مدل‌های ARCH و GARCH و …) بوده و به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند بدون هیچ واسطه‌ای لیست گسترده‌ای از فرمت داده‌ها (شامل: فرمت داده‌های Excel، ASCII، Text و غیره) را بنویسد یا بخواند.

مدیریت داده‌ها :

—ایجاد پرونده‌‌کاری

—اولیـن گام در هنگام بکارگیری نرم‌افزار EViews، ایجاد یک پرونده‌‌کاری (مکانی است که Object‌ها در آن نگهداری می‌شوند) با پسوند “.wf1 *” و بارگذاری مجدد آن در استفاده‌های بعدی است. هر پرونده‌‌کاری، شامل دو Object پیش‌فرض است: “C” که یک بردار از ضرایب است و “Resid” که نشان‌دهنده باقیمانده‌های رگرسیونی می‌باشد.

—بدین‌منظور، از منوی File بر روی گزینه New  و سپس “”Workfile کلیک کرده از پس از اختصاص یک نام به آن، دکمه OK را می‌فشاریم.

درصورتی که به Workfile نامی اختصاص داده نشود، به‌صورت پیش‌فرض نام “Un-titled“ درنظر گرفته می‌شود که در اینصورت، دیگر امکان ذخیره آن وجود نخواهد داشت.

پس از انتخاب گزینه Workfile از منویFile ، پنجرهWorkfile Range  (دوره تناوب) ظاهر می‌شود که در کادرWorkfile Frequency  ) ‌بایستی نوع داده‌ها را جهت تعیین دوره تناوب مشاهدات، مشخص نمود .

گزینه‌های موجود در این کادر بترتیب عبارتند از:

.1Annual “سالانه“

.2Semi-annual “نیمسال“

.3Quarterly “فصلی“

.4Monthly “ماهانه“

.5Weekly and Daily “هفتگی و روزانه“

.6Undated “بدون تاریخ (مقطعی)“

در ادامه، پس از تعیین دوره تناوب داده‌ها، می‌بایست دامنه آنها را در دو کادر روبروی هم با عنوان‌های ” “Start date(زمان شروع) و “End date” (زمان پایان)، با دادن مشخصات اولین و آخرین داده تعیین نمود.

پس از اتمام این مرحله و کلیک بر روی OK، پنجره پرونده‌‌کاری ظاهر می‌شود. در این مرحله، در پرونده‌‌کاری تنها دو جزء وجود دارد: بردار ضرایب جزء ثابت که با “C” نمایان شده و جزء باقیمانده که با “RESID” مشخص می‌گردد.

دراین مرحله می‌توان با انتخاب Save as از منو File و اختصاص یک اسم به پرونده‌‌کاری موردنظر، آن را ذخیره کرد. بعد از ایجاد پرونده‌‌کاری، مرحله ایجاد سری‌زمانی “Series” (که یک نوع Object است) می‌باشد. سری‌های‌زمانی موردنظر را به دو روش می‌توان ایجاد نمود:

1- به کمک دستورData بدنبال آن تایپ نام سری‌‌های‌زمانی مورد‌نظر (با فاصله پشت‌سرهم) در پنجره فرمان.

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 75
حجم: 2.30 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *