دانلود تحقیق مبدل DC به AC تکفاز


دانلود تحقیق مبدل DC به AC تکفاز

دانلود تحقیق مبدل DC به AC تکفاز

مبدل DC به AC تک فاز:

در کاربردی که ذکر شد در واقع یک منبع تولید کننده سیگنال AC با ولتاژ و فرکانس مختلف نیاز می باشد. یک مبدل توان DC به AC مد سوئیچینگ (اینورتر) در این نوع کاربردها استفاده می گردد که ورودی آن سیگنال DC و خروجی آن یک سیگنال AC می باشد. اگر ورودی  این اینورتر یک منبع ولتاژ DC باشد به آن اینورتر منبع ولتاژ (VSI)‌گویند و اگر ورودی آن منبع جریان DC باشد به آن اینورتر منبع جریان (CSI) می گویند. که CSI برای توانهای بسیار بالا کاربرد دارد. در اینجا اینورتر مورد نظر، از نوع VSI  می باشد.

VSI در واقع به دو نوع اینورتر تکفاز و اینورتر سه فاز تقسیم می گردد. که اینورتر تکفاز  مــی بایست بار AC تکفاز با یک کیفیت توان بالا و هارمونیک پایین را تأمین نماید.

همان طور که در شکل 1-1 نشان داده شده است، اینورتر دارای دو پایه (B, A) می باشد که به بار تکفاز خروجی متصل گشته و آنرا تأمین می کند. دو خازن با مقدار یکسان به صورت سری دو سر ولتاژ DC ورودی قرار گرفته است که نقطه اشتراک آنها به زمین متصل می باشد. که این اتصال باعث می گردد که ولتاژ دو خازن دقیقاً  گردد. یک الگوریتم سوئیچینگ شخصی را می توان به چهار ماژول سوئیچ T1 ، T2، T3 و T4 جهت کنترل اینورتر برای ایجاد یک سیگنال سینوسی با فرکانس و دامنه مورد نظر اعمال نمود. در میان اشکال مختلف سوئیچینگ عملی، روش PWM (Pulse With Modulation) . بطور کلاسیک و وسیعتر بکار می رود که در این مورد در بخشهای بعد توضیح داده خواهد شد.

مدولاسیون پهنای پالس (PWM) ‍:

تکنیک مدولاسیون پهنای باند (PWM)، یک روش موثر برای کنترل فرکانس و دامنه ولتاژ خروجی منحنی باشد. شکلهای کنترلی PWM مختلف که در اینجا بررسی می گردد اصولاً به دو دسته تقسیم می گردد، یکی PWM بر اساس حامل می باشد و دیگری PWM فضای برداری می باشد که PWM فضای برداری برای سه فاز مورد استفاده است که مورد بحث این پروژه نیست. در اینجا PWM بر اساس حامل برای دستگاههای تکفاز مورد بررسی قرار      می گیرد. شکل 2-1 یک شمای کلی از مدولاسیون PWM می باشد:

 

فهرست

مقدمه

فصل اول: الکترونیک قدرت

مبدل DCبه AC تکفاز

مدولاسیون پهنای پالس(PWM)

اشکال مختلف سوئچینگ PWM

مدولاسیون PWM دو قطبی

مدولاسیون PWM تک قطبی

شمای PWM تک قطبی بهبود یافته

بلوک دیاگرام کلی مدار پروژه

یکسوساز تمام موج

مبدلDC بهAC

IGBT

ساختارسیلیکون و مدار معادل

مشخصات هدایت

مشخصات سوئیچینگ

راه انداز یا  درایور IGBT

شرح ای سیIR2113

ملاحظات طراحی بخش درایورIR2113

برد مدار چاپی مورد نیاز برای راه اندازی ماسفت

راهنمای کمک سریع

فصل دوم:میکروکنترلر8051

مقدمه

تفاوت بین میکرو پروسسور و میکرو کنترلر

میکرو کنترلر8051

تخصیص فضای حافظهRAMدر 8051

توصیف پایه های 8051

فصل سوم:تشریح تکمیلی مدار پروژه

پل دیود و خازن صافی کننده ورودی

راه انداز پل سوئیچ های قدرت

میکروکنترلر89C52

اپتو کوپلر و نقش آن در مدار

عملکرد مدار

کاربردهای پروژه

منابع

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 58
حجم: 3.15 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *