دانلود پاورپوینت معماری باغ های ژاپنی


دانلود پاورپوینت معماری باغ های ژاپنی

دانلود پاورپوینت معماری باغ های ژاپنی

باغ ژاپنی

باغ ژاپنی (به ژاپنی: 日本庭園) نام سبکی خاص از باغ‌سازی است که در آن از عناصر موجود در طبیعت به نحو شگرفی استفاده می‌شود. معمولا در ترکیب باغ‌های ژاپنی از ترکیب گیاهان رنگارنگ و متنوع با عناصری همچون پله‌های سنگی، برکه‌های کم‌عمق، حصارهای سنگی، نرده‌هایی از خیزران (بامبو)، پل‌های چوبی و یا سنگی بر فراز برکه‌ها و جزایر مصنوعی آکنده از گل و گیاه استفاده می‌شود.

باغ سنگی ژاپنی گونه‌ای از انواع باغ‌های ژاپنی است.

تاریخچه

قدمت طراحی باغ در ژاپن تا 1000 سال پیش بر می گردد با اینحال در این تاریخ طولانی زمانهای خاصی بوده اند که صحنه های جالبی در این مورد خلق شده اند .در آن زمانها تغییرات ابتدا از جامعه شروع می شد. سیاست، مذهب، معماری و اصول زیبایی شناختی در ترکیب با هم شرایطی رابرای خلق و رشد فرهنگی جدیدی فراهم می کردند. تحت تاثیراتی که بر اثر این تغییرات حاصل می شد طراحان باغ برای ایجاد فرم های جدیدی از باغها ترغیب می شدند و حتی مهم تر، ایجاد راه های جدید برای درک یک باغ آنگونه که هست.

این باغ ها در بین سال های 1185 الی 1333 میلادی پدید آمده اند و در واقع مظهر توجه به اندیشه های فلسفی و وسیله ای برای تعالی بوده اند. از دیدگاه آیین کهن شینتو هر پدیده قابل توجه از یک درخت گرفته تا یک تخته سنگ، از یک آبشار تا یک صخره الوهیت خود را دارند و می توانند قابل ستایش باشند. این در واقع ستایش زیبایی درونی طبیعی است.

آرامش ناگفتنی حاکم بر باغ های ذن بیشتر نیروی خود را از ترکیب آن جهانیش می گیرد و از سوی دیگر نیروی پنهان در فرم طبیعی تخته سنگ های ثابت در شن، انسان را ناخود آگاه به سوی آرامش می کشاند و این حس توسط موقعیت افقی تخته سنگ ها تقویت می گردد.

از باغ ذن باغ دیگری به نام باغ چای نشات گرفته که البته متفاوت با آن است. با وجودی که این باغ هیچ اهمیت مذهبی ندارد، موقعیتی عمیقاً معنوی داشته و لحظاتی برای آرامش استراحت و سکوت فراهم می آورد. این باغ که با هدف عملکردی روانشناسانه طراحی شده بود در نیمه دوم قرن 18 میلادی توسعه یافت .از ویژگی های این باغ داشتن محصوریت و بی نظمی های قاعده مند در مسیر است که باعث می شود فرد سرعتش را کم کند و به زمینی بنگرد که توجه را به کوچکترین جزئیات خود جذب می کند.

این فضا از طریق تمرکز بر سطح اجزاء و عناصر و سکوت، افکار و احساسات بازدیدکننده را در جهت حالت مثبت روحی تغییر می دهد. باغ سنگی ژاپنی بر اساس شهودگرایی ذن به صورت انتزاعی شکل می گیرد و به منظور رها ساختن انسان ها از هیاهوی زندگی روزانه و ایجاد آرامش و سکونی برای آنهاست تا بتوانند به سیر و سلوک در دنیای درونی خود پرداخته و از دنیای واقعی به دنیای مجازی ذهنی بروند.

 

فهرست مطالب پاورپوینت:

باغ ژاپنی

تاریخچه

طراحی منظر در معماری ژاپن

آوای سکوت

زمزمه پایدار (باغ های آب و درخت)

معماری و منظر

زبان باغ ژاپنی:

2شیوه های از شیوه های مختلف باغسازی در ژاپن

  • نام : باغ بهشتی
  • نام: باغ سنگی

سبک شین دن

باغ سنگی

عناصر باغ ژاپنی

مناظر طبیعی

آب

آبشارها

نهرها

آبگیر

جزیره ها

حوضچه ها

جویها

راه ها

پلها

سنگ ها

سنگ های بلند و عمودی

سنگ های گرد و صاف

سنگ های کوتاه و گرد

سنگ های مسطح

سنگ های پهن

سنگ هایی با شکل نا منظم

شن و سنگریزه

فانوس ها

پاگودا

درختان

گلها و بوته ها

حیوانات

پنجره ها

قاب ها

معماری در باغهای ژاپنی

نمونه هایی از باغهای ژاپنی

جینکاکوجی

کینکاکوجی

رایوآنجی

خانه ی چای رنچی تای

عکسهایی از باغهای ژاپنی

منابع و مآخذ

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 87
حجم: 3.8 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *