دانلود جزوه آموزش Petrel


دانلود جزوه آموزش Petrel

دانلود جزوه آموزش Petrel

نرم افزار Petrel در تمامی رشته های اکتشاف، بهره برداری، مخزن، و حفاری نفت کاربرد وسیعی دارد.

برای بالا بردن سرعت کار و دسترسی سریع به داده ها، خصوصیت سروری در نرم افزار Petrel تعبیه شده است که کاربر قادر است داده های خود را در سروری مرکزی وارد کرده، و بقیه کاربران مرتبط بر اساس طبقه بندی محدودیت دسترسی، آنرا بررسی کرده، تغییرات لازمه را اعمال، سپس بروز شده آنرا ذخیره نماید.

از ویژگی های Petrel معرفی فرمت جدید برای داده های لرزه نگاری است. با توجه به بالا بودن محاسبات process داده های لرزه نگاری، معمولاً برای اینکار ابرکامپیوترهایی در نظر گرفته شده است. اما این فرمت جدید، مقدار درگیری ram و cpu کامپیوتر را کمتر در نتیجه کاربر قادر به استفاده از این نرم افزار حتی در کامپیوتر های شخصی است.

از ویژگی های مورد توجه ورژن جدید نرم افزار توجه به مدیریت مخزن است. این نرم‌افزار قابلیت دسترسی یک داده از یک ماژول به ماژول دیگر را دارا می باشد. یعنی گروه تعبیر لرزه نگاری بعد از انجام عملیات مورد داده ها را ذخیره کرده سپس گروه مخزن از آن استفاده می کنند. یعنی تمامی پایگاه داده های این نرم افزار با هم مرتبط هستند. دیگر ویژگی ورژن جدید این نرم افزار، جلوه های تصویری آن می باشد که تعبیر و تفسیر و همچنین بررسی قسمت‌های آنرا آسانتر می نماید. این نرم افزار همچنین قادر است مستقیماً داده ها را به بعضی نرم‌افزارها مانند CMG ارسال نماید که با توجه به ادعاهای صورت گرفته، توانایی این نرم افزار در نمایش شبیه سازی های طراحی شده، قویتر می باشد.

 

فهرست مطالب جزوه:
۱٫ Introduction

۲٫ Data Import

۳٫ Input Data Editing

۴٫ Well Correlation

۵٫ Fault Modeling

۶٫ Pillar Gridding

۷٫ Vertical Layering

۸٫ Geometrical Property Modeling

۹٫ Upscaling in the Vertical Direction-Well Logs Upscaling

۱۰٫ Facies Modeling

۱۱٫ Petrophysical Modeling

۱۲٫ Defining Fluid Contacts

۱۳٫ Volume Calculation

 

فرمت فایل: پی دی اف لاتین
حجم: 6 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *