دانلود فایل ورد نگاهی به ساختمان موزه کودکان DuPage


دانلود فایل ورد نگاهی به ساختمان موزه کودکان DuPage

دانلود فایل ورد نگاهی به ساختمان موزه کودکان DuPage

Project Review

A Museum for Learning & Fun

DuPage Children’s Museum (DCM), Naperville, Illinois)

نخستین چیزی که شما از موزه کودکان DuPage (DCM) می­بینید، یک در قرمز رنگ به ارتفاع 35 فوت است. Susan Broad، مدیر اجرایی موزه، در این خصوص می­گوید: «این در نشانه­ای است از آنچه ما بدان اعتقاد داریم. از دیدگاه ما چون درِ این موزه به روی کودکان باز می­شود، پس باید متناسب با حال و هوای آنان باشد.»

در ورودی بزرگ قرمزرنگ به ارتفاع 35 فوت که به تمام بازدیدکنندگان در بدو ورود به موزه خوش­آمد می­گوید، به شناسه گرافیکی جدید موزه تبدیل ­شده است.

موزه کودکان DuPage که در سال 1987 به منظور آموزش خانواده­ها و کودکان تأسیس شده است، در ابتدا فاقد یک مکان مشخص بود، بطوری که از شهری به شهر دیگر نقل مکان می­کرد و در این اواخر نیز به دو مکان موقتی منتقل شده بود. اما در حال حاضر مکان جدید این مؤسسه غیرانتفاعی، ساختمان پیشین صنایع چوب Moser در نزدیکی مرکز شهر Naperville در ایلی­نویز، با زیربنایی بالغ بر 44000 فوت مربع است. این مؤسسه با جذب تعداد زیادی از خانواده­ها، هم از نظر بزرگی و هم از نظر اهداف و مأموریت­ها توسعه پیدا کرده و بخاطر نمایشگاه بدیع و بی­سابقه خود و برنامه­های پیشرفته­اش مورد توجه زیادی قرار گرفته است. Broad می­گوید: «ما از احیاء و قابل استفاده ساختن فضا بوسیله کودکان استقبال می­کنیم و به همین جهت به ایده بازیابی و احیاء یک ساختمان موجود و تبدیل آن به موزه­ای برای کودکان علاقمند بودیم.»

تبدیل ساختمان صنایع چوب به یک موزه فکرشده و کارآمد برای کودکان کار آسانی نبود، لیکن تلفیق استعداد لازم و دانش تخصصی مورد نیاز این کار، در سایه همکاری میان Peter J. Exley، معمار عضو شرکت architectureisfun  و Nagle Hartray Danker Kagan McKay Architects Planners Ltd. (NHDKM)، آن را عملی ساخت. Peter Exley، معمار طراح پروژه، می­گوید: «ما می­خواستیم هویتی برای این ساختمان خلق کنیم که آن را از یک ساختمان صنایع چوب به ساختمانی تبدیل کند که نقش مهمی در شهر ایفا نماید و کودکان و بزرگترهایشان آن را متعلق به خود بدانند.»

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 10
حجم: 596 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *