دانلود گزارش کارورزی هلال احمر


 

مقدمه :

بر اساس ماده واحد ه قانون وظایف و مسولیت های جمعیت هلال احمر مصوب 20/10/1362 مجلس شورای اسلامی ،جمعیت هلال ( جمعیت شیرو خورشید سرخ سابق ) دارای شخصیت حقوقی مستقل می باشد و به کلیه تعهدات و قرار دادها ی مصوب بین المللی مربوطه به اهداف ، وظایف و مسولیت های جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی و مقررات اتحادیه جهانی و مقررات اتحادیه جهانی صلیب سرخ و هلال احمر که با سیاست ها و قوانین جمهوری اسلامی ایران مغایرت نداشته باشد پای بند بوده و روابط خود را در چارچوب سیاست خارجی کشور با کلیه جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ در جهان محفوظ داشته و در مسائل امدادی برون مرزی و درون مرزی تعهدات مربوطه بر طبق اساسنامه ای که که به پیشنهاد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و با تایید وزارت بهداری به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد عمل می کند این ماده مشتمل بر پنج تبصره می باشد که قسمت آخر ماده مذکور و تبصره 4 آن با توجه به این اساسنامه و توضیحات ارائه شده در ذیل کان لم یکن می باشد . در تاریخ 8/2/1367 نخستین اساسنامه قانونی جمعیت هلال احمر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بنا به درخواست جمعیت قانون اصلاح موادی از قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 22/12/74 به تصویب شورای اسلامی که در این اصلاحیه ، تعیین علامت هلال احمر به عنوان نشان اختصاصی و همچنین موظف نمودن کلیه ارگان ها و نهادها ، سازمان های دولتی و نیروی های نظامی و انتظامی به تخلیه و تحویل املاک جمعیت را در پی داشت . دومین اصلاح در تاریخ 28/2/79 تحت عنوان قانون اصلاح ماده 20 قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که بر اساس آن ، جمعیت و موسسات وابسته به آن از پرداخت مالیات ، عوارض ، حقوقی گمرکی ، سود بازرگانی ، حق الثبت و سایر عوارض و کلیه هزینه های دادرسی در تمام مراحل رسیدگی معاف گردید . نهایتا در سال 1381 بنا به در خواست جمعیت ، طرح اصلاح موادی از قانون اساسنامه جمعیت در مجلس شورای اسلامی مطرح و در تاریخ 24/2/82 تصویب گردید که طی آن به فعالیت های درون مرزی و برون مرزی بیشتر ارکان جمعیت اشاره گردیده است که جهت استحضار و بهره برداری تقدیم می شود .

 

 

فصل اول-آشنایی کلی بامکان کارآموزی

    تاریخچه صلیب سرخ و هلال احمر :

نظام های بشری و بطور اخص جمهوری اسلامی ایران ، که قوانین الهی سر لوحه آرمان و هدف آن که همیشه شناخت مقدم بر هر گونه تجزیه و تجلیل و تصمیم گیری است .

پی بیشتر و تعمق در اطلاعات و شرایط هر موضوع مقدم بر برنامه ریزی است . لذا برای بکار گیری امکانات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و برای استفاده از امکانات صلیب سرخ بین المللی و سازمان تشکیل دهنده آن لازم است شناخت کافی از جمعیت و از صلیب سرخ بین المللی داشته باشیم .

روزی خواهیم داشت بر مبدا پیدایش ، اصول و مقررات ، تشکیل و وظایف صلیب سرخ بین المللی که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از اعضای آن می باشند .

تاریخچه سازمان جمعیت هلال احمر شهرستان آستانه اشرفیه:

جمعیت هلال احمر شهرستان آستانه اشرفیه در نیمه دوم سال 1362 در یک ساختمان اجاره ای  با سه پرسنل تاسیس شد در سال 1368 بودجه و زمینی به مساحت 5000 متر مربع جهت احداث ساختمان هلال احمر از طرف بخشداری وقت به این سازمان واگذار شد و در سال 1370 ساختمان فعلی جمعیت افتتاح شد که در این زمین ساختمان مرکز اداری و انبار امداد و ساختمان سرایه داری در همین مکان ساخته شد و کارهای انجام شده شامل آموزش کمک های اولیه ، تاسیس داروخانه ، انتقال بیماران توسط آمبولانس ، توسط این جمعیت انجام می شود .

فعالیت هایی که در این مدت انجام می شد :

جمع آوری کمک جهت قحطی زدگان اتیوپی و سیل زدگان ، زلزله زدگان و جمع آوری کمک جهت جبهه انجام وی داد.

یک قطعه زمین در محله هیکلی نو جهت ساختمان مرکز امور جوانان از طرف منابع طبیعی به این جمعیت واگذار شد که این ساختمان شامل سالن ورزشی ، سالن اجتماعات ، کتابخانه ، که جهت اوقات فراغت جوانان در طول سال استفاده می شود در حال حاضر جمعیت هلال احمر شهرستان آستانه اشرفیه شامل هفت کارمند : رئیس ، خزانه داری و مسئول امور مالی ، واحد آموزش ، راننده ، انبار دار ، سرایه دار و کارشناس امور داوطلبان فعالیت دارد

در این مدت بیش از 5000 نفر آموزش کمک های اولیه گذراندن و گواهی نامه دریافت نمودند و بیش از 1500 نفر از اعضاء  جوانان و بیش از 700 نفر اعضاء بعنوان داوطلب و امداد گران در موقع حوادث با جمعیت همکاری می کنند .

اهداف این جمعیت کمک رسانی به قشر آسیب دیده در موقع سیل ، زلزله ، آتش سوزی ، طوفان است . و در زمان جنگ در رابطه با اسرا و مفقودین پیگیری امورات آنها انجام می شد .

این شعبه شامل دو دستگاه بی سیم UHF و VHF در سراسر کشور تماس دارد و همچنین شامل دو دستگاه آمبولانس ، یکدستگاه سمند و همچنین شامل چهار دستگاه رایانه ، دو دستگاه فاکس ، هفت دستگاه خنک کننده ، و وسایل اداری مربوطه می باشد .

مبدا پیدایش نهضت صلیب سرخ و هلال احمر حدود 30 سال پیش هانری دونان (سوئیسی ) با الهام از تعالیم حیات بخش مذاهب الهی ( وطالعه مسیحیت در اروپا و اسلام در افریقا ضمن اقامت در الجزایر ) و تحت تاثیر صحنه های رقت بار جنگ سولفرینو ( ایتالیا ) اقدام به نوشتن کتاب کوچکی بنام خاطرات سولفرینو نمود .

هانری دونان این کتاب را که گفته می شود در زمان و جدان دنیا را تکان داد با پیشنهاد چند راه حل علمی را به پایان رسانید .

پیشنهاداتی که تدائی بو برای پیدایش نهضت صلیب سرخ که از کشور سوئیس  آغاز و در سطح جهان گسترش یافت . یکی از نتایج مستقیم کتاب سولفورینو تصویب قرار داده های بین المللی ژنو راجع به کمک به مجروحین جنگ در سال 1862 بود که در آن برای اولین بار بر اهمیت تاسیس جمعیت های امدادی جهت کمک به مجروحین جنگ در کلیه کشورها تاکید شده بود و در سلسله قراردادهای بعدی در همین زمینه سبب بنیانگذاری این جمعیت ها که سپس صلیب سرخ نامیده شده اند گردید .

 

فهرست

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………..1

فصل اول-آشنایی کلی بامکان کارآموزی…………………………………………2

نوع خدمات……………………………………………………………………………………………….5

فصل دوم :ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کار آموز: ………………………….7

1-موقعیت رشته کارآموز در واحد……………………………………………………….7

2 ـ بررسی شرح وظایف رشته کار آموز در واحد……………………………………..7

3-شرح وظایف حسابداری سازمان جمعیت هلال احمر شهرستان پارس آباد………………………8

4-آموزشهایی که سرپرست کارآموز به کارآموز می دهد از جمله این آموزش ها عبارت است از……………8

5ـ برنامه های آینده محل کار آموزی………………………………………………….8

 فصل سوم :آزمون آموخته ها……………………………10

شناخت قوانین و وظایف سازمان به همراه سیستم حسابداری…………………..20

انتقادات وپیشنهادات………………………………………………………………..23

فرم  های گزارش کار هفتگی…………………………………………….24

فرم گزارش کار ماهانه……………………………………………………………32

گزارش بازدید مدرس کارورزی از محل………………………………………….34

گزارش ماهیانه سرپرست کارورزی…………………………………………35

ارزیابی نهایی کارورزی……………………………………………………….. 36

فرم تایید اتمام کارورزی1………………………………………………………..37

 

این فایل ورد در 40 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *