عبورتاسیسات ازساختمان وداکت ها


عبورتاسیسات ازساختمان وداکت ها

تاسیسات از شغل‌هایی است که طیف وسیعی از زیر شاخه‌های شغلی را شامل میشود، که به طور خلاطه و دسته بندی شده میتوان به موارد زیر اشاره نمود: تاسیسات بهداشتی، تاسیسات حرارتی، تاسیسات برودتی، تاسیسات آتش نشانی، تاسیسات تفریحی، تاسیسات نیروگاه، تاسیسات پتروشیمی و غیره  که هر کدام از این دسته بندی‌ها نیز داری زیر مجموعه‌های خود می‌باشند. تاسیسات در بین رشته‌های دانشگاهی زیر گروه رشته مکانیک حساب میشود، اما اگر بیشتر توجه کنید تاسیسات یک رشته بین رشته ای می‌باشد که شامل دروسی از رشته مکانیک، برق، ماشین ابزار و … می‌باشد و از لحاظ گستره کاری و تنوع شغلی نیز جزء رشته‌هایی است که توقع اکثر سلیقه‌ها از لحاظ شغلی برآورده می‌سازد. زیرا در رشته تاسیسات شما نسبت به علایق خود میتوانید به هر یک از زیر شاخه‌های این رشته که تمایل دارید بپیوند و یک تاسیساتی به حساب آید.

 تاسیسات مکانیکی ساختمان  شامل سرمایش ، گرمایش‌ ، تهویه مطبوع ، ‌تبریدمی شود
•سامانه های تهویه مطبوع (چیلر ، هواساز ، ایر واشر و … )
•سامانه های گرمایشی (شوفاژ ، گرمایش از کف ، بخار ، مبدل های حرارتی و … )
•استخر ، سونا ، جکوزی .

تاسیسات ساختمان چیست؟

مقدمه

تاسیسات ساختمانساختمان یا مسکن که به تعریف ساده ایجاد شرایط مطلوب جهت سکنا می باشد، امری پویا بوده و از آغاز زندگی انسان در غارها پدیدار شده است و همچنان مسیر تکاملی خویش را می پیماید. هنگامی که انسان اولیه فهمید زندگی در غار منوط به تغییر شرایط محیط و به وجود آوردن شرایط لازم جهت زیستن است نطفه ساختمان را پی ریخت. جابه جا کردن سن گها و ایجاد تهویه هوا، مجرای خروج سیلاب ها، محل دفع فضولات، جای مناسب آتش، محل امن جهت نگه داری و ذخیره مواد غذایی همچنین ایجاد موانع برای جلوگیری از ورود حیوانات وحشی اولین گا مهایی بودند که امروزه در سازه ها برای آن واژه تأسیسات را به کار می بریم. در ساختمان که از چفت و بست ارگانیک اجزاء مختلف تشکیل شده، تأسیسات نقش اساسی داشته است. شناخت، اجرای دقیق، صحیح و علمی را می طلبد تا عمر ساختمان چند برابر افزایش یابد.

تاسیسات ساختمان استفاده مطلوب از آب، برق، گاز، تهویه، علائم هشداردهنده، تخلیه فاضلاب، ایجاد سیستم گرمایشی و سرمایشی، ارتباط بین داخل و خارج ساختمان، تماس تلفنی، حمل و نقل بین طبقات موضوعات تأسیساتی هستند. هر کدام از آنها به مدد مهندسین و متخصصین اهل فن محاسبه و با اجرای دقیق ایمنی، زیبایی و استحکام را به بار م یآورد. استفاده از لوله های آلومینیومی با لوله های پی وی سی که رسوب نمی گذارند، همچنین به کارگیری لوله های پولیمری جهت فاضلاب ها، لایه های پی وی سی جهت عبور سیم های برق با روکش استاندارد در دستور کار قرار می گیرد. دسترسی به داکت ها، پست ها و دریچه های بازدید الزامی است. عایق بندی مقوله ای اساسی و گسترده در ساختمان است و نقش کلیدی دارد. کلیه تبادلات حرارتی، نور، بو، صدا، گرد و غبار، رطوبت، جلوگیری از ترکیب فلزات با اکسیژن هوا، موانع از رخنه حشرات، جزئی از عایق بندی است.

این فایل ورد در 23 صفحه به خدمتتون ارئه میشود. به همراه پاورپوینت 100 اسلایدی از تصاویر مربوطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *