دانلود پاورپوینت حسابداری منابع انسانی


مقدمه

یکی از مهمترین وظایف مدیران استفاده از کلیه منابع موجود جهت رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت است. امروزه مدیران اطلاعات وسیعی از منابع مادی و مالی سازمان های خود دارند، اما در مورد منابع انسانی اطلاعات آن ها کم و محدود است.

حسابداری منابع انسانی به عنوان یکی از مهمترین ابزار های سنجش کارایی و اثربخشی سازمان ها برای اندازه گیری ارزش منابع انسانی است ، به عبارتی دیگر حسابداری منابع انسانی به این منظور بوجود آمده است که مدیران را به اهمیت افرادی که در انجام و اداره امور سازمان  نقش دارند ، آگاه  سازد .

تعریف حسابداری منابع انسانی

حسابداری منابع انسانی پویش شناخت ، اندازه گیری و انتقال اطلاعات در مورد نیروی انسانی به منظور موثرتر ساختن مدیریت در داخل یک سازمان است .

حسابداری منابع انسانی در واقع کاربرد مفاهیم  و روش های حسابداری در محدوده مدیریت نیروی انسانی است . این حسابداری معیار سنجش و گزینش هزینه و ارزش گذاری نیروی انسانی به عنوان منابع اصلی هر موسسه است.

 

شامل عناوین زیر :

معایب سیستم های حسابداری متداول

اهداف حسابداری منابع انسانی

اندازه گیری غیرپولی منابع انسانی

کاربردهای حسابداری منابع انسانی

مدلهای تعیین ارزش دارایی انسانی

مدل فلیم هولتز

مدل لیکرت و باورز

روشهای اندازه گیری حسابداری منابع انسانی

1- روش بهای تمام شده تاریخی

2-روش بهای تمام شده جایگزینی

3- روش بهای فرصت از دست رفته ( نظریه مزایده)

4- نظریه ضریب ارزش

شیوه های ممیزی منابع انسانی

میزان جایگزینی یا چرخش

میزان غیبت

روابط کارکنان :

ممیزی نظر و عقیده و یا طرز تلقی

انتقادات و مشکلات حسابداری منابع انسانی

این فایل پاورپوینت در 19 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *