ساخت فضای سبز وسیع دوستدار پیاده در شهر دبی


شهرهای آینده پیاده مدار?

?ساخت فضای سبز وسیع دوستدار پیاده در شهر دبی?

?دبی در حال کار روی طرح بلند پروازانه ساخت فضای سبز پیاده مدار به وسعت ۸۰۰ هزار مایل مربع (۲۰۷۲۰۰۰ کیلومترمربع) هم‌تراز با پایتخت‌های بزرگ جهان است. این پارک فضای میانی دبی هولدینگ و شهرداری دبی را شامل می‌شود که پیاده‌راهی به طول ۱۸ مایل، ۱۲ مایل مسیر دویدن، ۹ مایل مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری و ۴ مایل فضاهای ویژه طبیعی را شامل می‌شود. ازآنجاکه این فضاها به‌تنهایی برای سرگرمی و تأمین نیازهای شهروندان کافی نیست،
?بنابراین ۵۵ زمین بازی، ۴۵ فضای مخصوص ورزشی و ۵ فضای بزرگ مخصوص برگزاری رویدادهای شهری همراه با فضاهای خرده فروشی برای مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها در نظر گرفته شده است. فاز ۱ این پروژه که در دبی‌لند واقع شده است تا در سال ۲۰۱۷ به بهره‌برداری خواهد رسید که در این فاز قسمتی از پیاده‌راه‌ها و بخش‌هایی از مسیرهای مخصوص دوچرخه و دویدن تکمیل خواهد شد.
? ساخت این پارک علاوه بر اینکه موجب ارتقاء کیفیت منظر طبیعی شهر دبی و جذب گردشگران می‌شود، تمام شهرهای بزرگ جهان مانند نیویورک، لندن و سنگاپور دارای یک پارک نمادین هستند که نشان دهنده هویت فرهنگی و اجتماعی آن شهر است. یکی از اهداف ساخت این فضای سبز همچنین کاهش تراکم جمعیتی شهر دبی در کنار ارتقاء کیفیت منظر شهری است. همچنین انتظار می‌رود با ساخت این پارک در شهر دبی کیفیت هوا در محیط‌های اطراف این پارک ارتقاء یافته، تنوع زیست‌محیطی حفظ شود و اکولوژی شهری بهبود یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *