دانلود رایگان مقاله راجب پروژه برج مسکونی B3 مهستان


پروژه برج مسکونی  B3   مهستان

برج مسکونی B3 واقع در بهترین نقطه شهرک قدس، یکی از نادر مجموعه های شهری مبتنی بر شهرسازی مدرن حال حاضر در کشور، که اصول شهرسازی پیشرفته و تفکیک کاربری های مختلف در آن بطور اصولی و فنی رعایت شده اند قرار گرفته است، بعنوان هشتمین ساختمان بلندمرتبه در سایت مهستان شهرک قدس (غرب)، مشرف بر دره مسیل اوین که بزرگراه چمران را بر پهنه خود جای داده است بر رهگذران سواره در این بزرگراه و قسمتی از بزرگراه شهید همت فخر فروشی و چشم نوازی می کند. در طراحی و جانمایی این پروژه سعی شده است تا ضمن ایجاد کمترین اشرافیت بر برجهای مجاور، حداکثر چشم انداز از فضاهای شهری و طبیعت اطراف را تأمین نماید. به لحاظ طرح معماری، سازه و تأسیسات بکار رفته در این پروژه به جرأت می توان گفت که برج B3 رقیب داخلی جدّی را در چنین ابعاد و اندازه ای سراغ ندارد.

ذیلاً به گوشه ای از مشخصات پروژه بصورت تفکیک شده و حاوی جزئیات لازم اشاره می گردد.

معماری برج B3 :

.

طرح برج B3 بازیربنای کلی 35930 مترمربع با حجمی جا افتاده و پلانی منحصر بفرد ، به شکل بادام وچیدمان هال و پذیرایی و ارتباط های عمودی و افقی در مرکز پلان ، حداکثر دید را از نمای اطراف تأمین نموده و در نما با ترکیبی از شیشه و ورق ثبات و زیبایی خاصی را فراهم آورده ، و دارای ساختاری مدرن می باشد . معماری داخلی برج B3 بصورت ساده و مدرن با تنوع ده تیپ پلان در 113 واحد مسکونی در 30 طبقه به متراژ مفید m2 23173 طرح گردیده است و جانمایی آن با هدف حداقل اشرافیت به سایر برج های اطراف صورت پذیرفته است .

قرار گرفتن پله های فرار در حجم داخلی ساختمان با دسترسی به فضای بیرونی و کنترل نور مضر غرب با استفاده از رفلکس شیشه های مدرن انتخابی در نما ، از ویژگی های قابل توجه برج B3 است .

از تکنیک های قابل توجهی که در برج B3 مورد استفاده قرار گرفته است ایزولاسیون صوتی ، حتی در فضاهای داخلی واحدها ، جهت آسایش و رفاه حداکثری ساکنین و ایزولاسیون حرارتی جهت جلوگیری از پرت حرارتی را می توان برشمرد .

[download id=”86024″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *