دانلود پاورپوینت مصالح نوین ساختمانی – 153 اسلاید


LSF


مفهوم سیستم سازه های فولادی سبک (LSF) چیست؟

žسیستم سازه ای فولادی سبک (LSF)، یک سیستم سازه ای پیشرفته است که در انواع ساخت و سازها مانند ویلاها، خانه های ویلایی تک خانه وار و چندخانوار ، ساختمانهای مسکونی و اداری یک، دو و سه طبقه، هتل ها و هتل آپارتمانها، ساختمانهای مدارس و دانشگاهی، رستورانها و …. دارای کاربرد می باشد.

سیستم سازه های فولادی سبک (LSF) یکی از مناسبترین سیستم های ساختمانی است که امروزه در جهان مورداستفاده قرار می گیرد. اصلی ترین عامل در سازه های فولادی سبک، مقاطع فولادی جدار نازک (LGS) میباشد. مقاطع فولادی جدار نازک، مقاطع فلزی سرد نورد شده ای میباشند که با استفاده از ورقهای فولادی نازک و با استفاده از روش Roll Forming شکل دهی میشوند. داشتن ضخامت یکنواخت در عرض مقاطع و استفاده از روش Roll Forming برای ساخت آنهاست که باعث میگردد، تولید مقاطع در حجم بسیار بالا و با کیفیت مناسب و یکنواخت انجام گیرد.

žمقاطع فولادی جدار نازک، سبک بوده و به راحتی قابل حمل میباشند. بخشهای مختلف ساختمان را به راحتی می تواند بااین مقاطع مونتاژ نمود. این عوامل باعث میگردد که عملیات ساخت با این سیستم بسیار سریع باشد.

žساختمان های پیش ساخته فولادی سبک (Light Weight Steel Frame )به LSFموسوم بوده که بصورت خشک وعمدتا با استفاده از اتصالات پیچی بکار می روند.این ساختمان ها از 3جزءاصلی شامل:مقاطع متشکل از ورق های فولادی سرد نوردشده برای سازه،صفحات تخته گچی به عنوان پوشش رویه درونی ولایه عایق حرارتی وصوتی تشکیل می شوند. کاربرد این ساختمان ها به عنوان یک سیستم سازه ای مستقل و اکثرا درانبوه سازی ساختمان های دوطبقه، دفاتر و ساختمان های تجاری کوچک، واحدهای صنعتی و سالن های ورزشی یک طبقه است. یک سیستم سازه ای باربر ثقلی است که قابلیت ترکیب شدن با سیستم سازه ای دیگر، مانند دیوارهای بتن مسلح سازه ای را دارد. در ساختمان های کوتاه بصورت سیستم سازه ای مختلط بکار می رود.

Light steel framing که اصطلاحاً LSF گفته می شود چیست؟

žدر این روش ورق گالوانیزه توسط دستگاه فرمینگ پروفیل های مورد نظر مطابق با طراح را تولید می کند و تیر آهن سنگین عملاً در ساختمان حذف می گردد و بجای آن پروفیل ناودانی و تیر آهن به حفظ فیزیک کار بصورت سبک ساخته و قابل حمل توسط هر کارگر ساده می شود.

žدر این روش وزن سازه س اختمان تا 60 % کاهش می یابد و پس از سفارش مشتری کل ساختمان در کارگاه ساخته شده و دیوار ها به محل حمل و با جرثقیل نصب می گردد.ساخت و نصب 3000 متر مربع در 45 روز انقلابی نوین در صنعت ساختمان سازی است که هم اکنون دانش آن در دست مهندسین این مرز و بوم است.جداره داخلی ساختمان د رای وال و جداره خارجی با انتخاب مشتری و ما بین دو جداره پشم سنگ برای رعایت مصرف انرژی.محیط کار یا محل نصب تمیز و محیط زیست آسیب نمی بیند زمان 45 روز برای 3000متر مربع است و مقاوم در برابر زلزله تا 8 ریشتر .آ خریت تکنولوژی روز ساختمان سازی در کانادا است.

مزایای مقاطع فولادی جدار نازک

žانعطاف پذیری

žبادوام

žوزن سبک

žقوی بودن مقاطع (Strong)

žدارای ثبات در ابعاد

žمقاوم در برابر آتش

žمقاومت(Strength)

žانعطاف در طراحی

žتنوع در مصالح نما(Variety of Finishes)

žسرعت در اجرای سیستم

žزمان توقف کم

žکاهش هزینه ها

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 153
حجم: 3.8 مگابایت


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *