دانلود پاورپوینت معنی و مفهوم کار


فصل دوم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان

qمقدمه

vبرخی از افراد دوست دارند تمام اوقات خود کار کنند، به طوری که بعضاً حتی از ضروریات زندگی خود نیز صرف نظر می کنند تا کار خاصی را به پایان برسانند. در واقع می توان گفت کار، جهت این افراد را در زندگی معین می سازد. در حالی که برخی از مدیران عالی اجرایی عاشق کارشان هستند، دیگران با وجود فراغت بیشتر به همان اندازه برای رفتن به خانه و رهاکردن کار، علاقه از خود نشان می دهند. بنابراین کار برای افراد مختلف معانی گوناگونی دارد و نقشهای متنوعی در زندگی هر یک از انسانها ایفا می کند.

qکارکردهای کار

q

v1. تعیین هدفهای عمومی زندگی ( داشتن خانه شخصی و به طور کلی رفع نیازهای اولیه) را تشویق می کند.

v2. امنیت اقتصادی را برای فرد بهمراه دارد، به گونه ای که فرد به کمک کار می تواند هزینه های روزمره خود را بپردازد.

v3. به فردف وجهه، اعتبار و هویت می بخشد. برخی از مشاغل نسبت به دیگر مشاغل از وجهه و اعتبار بالاتری برخوردار هستند.

v4. کار فعالیتهای هدفمند را الزامی می سازد.

v5. ارتباطات اجتماعی با دیگران را در خارج از خانواده تسهیل می کند.

v6. حس همکاری و انجام کار گروهی را فراهم می سازد.

v7. یک برنامه ریزی و ساختار زمانی مانند شرکت در جلسات برنامه ریزی شده را بر فعالیتهای فرد تحمیل میکند.

این فایل پاورپوینت در 12 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *